Anya vagyok, de nem szűntem meg nőnek lenni! /Hazai alkotók 10. /

by - július 28, 2020

Anya vagyok, de nem csak ez az egyetlen szerepem. Bár igaz, hogy most ez a legfontosabb és legnemesebb, olykor pedig a legtöbb kihívással járó feladatom, de vagyok feleség és nő is! Mielőtt gyerekeim születtek fontos volt, hogy csinosan felöltözhessek, feldobhassak egy kis sminket és elkészíthessem a frizurámat, most is számít, ha nem még jobban, mint korábban, hogy a gyermekeim mellett is egyensúlyban és jóban lehessek önmagammal.

Igaz mostanában jóval kevesebb időm jut a precíz sminkelésre és olykor a fésülködésre is legkorábban délben tudok időt szakítani, de számomra az anyaság és a nőiesség bizony összekapcsolódik és még véletlenül sem zárja ki egymást!

A karantén idején még lényegesebbé vált a számomra, hogy megismerkedhessek hazai alkotókkal és a munkáikkal, hogy tőlük vásároljam a ruháinkat vagy kiegészítőket és nagy öröm a számomra, hogy ezzel a bejegyzéssel nem csak újra indulhat a Hazai alkotók sorozat a blogon, de egy olyan nagyszerű darabot mutathatok meg nektek, amit egy magyar édesanya álmodott és valósított meg az édesanyákra gondolva!

Fotók: Sunny Photo

A kisfiunk lassan 5 hónapja anyatejes baba és bár hamarosan közelednek a hozzátáplálás kezdő lépései, úgy tervezem, hogy ameddig lehet, szeretném ezt az időszakot és a szoptatást hosszan megélni. 

A kezdeti hónapokban, amikor telnek a gyermekágyas napok, amikor semmivel sem foglalkozik az ember csak egy babaillatú buborékban lebeg, ahol nincsen se nappal, se éjjel, amikor minden olyan, mintha egy teljesen más időszámításba csöppentetek volna és egyáltalán nem zavar, hogy éppen milyen ruha van rajtad, hogyan nézel ki, hiszen valószínű, hogy egy kicsit fáradt, de annál boldogabb anyuka képe fog visszamolyogni rád a tükörből.

De az is teljesen rendben van, ha egy idő után a babával együtt vagy éppen egyedül is vágysz a kikapcsolódásra és a kimozdulásra. Ha szeretnél újra belebújni a régi ruháidba vagy éppen újakba, ha szeretnél találkozni a barátaiddal, vágysz ki a négy fal közül, hogy pár órácskára kikapcsolódhass az anyuka üzemódból.

Nagyon sokan érzünk lelkiismeretfurdalást ezért az érzésért, pedig nem kellene, hiszen teljesen természetes, hogy édesanyaként is - még akkor is, ha néha anya kimenője nagyobb feladatnak bizonyul, mint egy száz fős lagzi leszervezése -  időt szakítsunk az énidőre és a kikapcsolódásra, hiszen ezekből tudunk töltekezni, ezektől fogjuk úgy érezni, hogy újra tele vannak azok a bizonyos anya aksik!



Így voltam vele én is. Nagyon élvezem a kisbabás időszakot és igyekszem minél jobban megélni ezeket a hónapokat, de bevallom őszintén, néha vágyok rá, hogy kimozduljak, hogy felnőtt társaságban legyek olykor-olykor és megéljem az anyai szerepem mellett a nőit is! 

A kisfiunk táplálása miatt ezt még most nehéz megoldani, így sokszor vele együtt csinálok programot. Ilyenkor is jó érzés készülődni és kicsit kiszakadni a megszokott környezetből, az egyedüli kihívást viszont ilyenkor az öltözködés jelenti.

Fontos számomra a diszkrét anyatejes táplálás és az is, hogy a szoptatás mellett is olyan ruhadarabokat viselhessek, amelyekben önmagam lehetek, feszengés nélkül, ami nem megnehezíti vagy körülményesség teszi, hanem megkönnyíti ezt az időszakot. Mindezek mellett pedig szeretnén, ha csinos is lenne, így a szekrényem előtt állva az utóbbi időben egyre többször találkoztam a "Mit vegyek fel?" kérdéssel, amin azt hittem már túljutottam, hiszen ismerem magamat és a jól kombinálható ruhadarabjaimat is, de a szoptatás időszakában ez mégsem olyan egyszerű kérdés.

Ezért nemrégiben tudatosan kezdtem el kutatni olyan hazai alkotók után, akik anyukák számára készítenek szoptatásbarát ruhadarabokat.  Így találkoztam a MamaFlow márkával, valamint a 3 az 1-ben kismama és szoptatásbarát ruhákkal, amely idén nyáron biztosan az egyik kedvencem lesz!

Ahogy a legtöbb kis vállalkozást, a saját élete inspirálta Szolga Zsófit a ruhamárkája megvalósításában. Két kisgyermek édesanyjaként Ő maga is találkozott azzal a nehézséggel, hogy bizony nagy pocakkal majd édesanyaként a szoptatás ideje alatt nem egyszerű minden funkciót betöltő ruhadarabokat találni.

Te milyen kihívásokkal találkoztál a kismama divatban, illetve a szoptatás idején, hogyan változtatták meg a ruhatáradat ezek az időszakok?


Csak kihívással találkoztam a kismama/szoptatós ruhákkal kapcsolatban. Gyakorlatilag csak fekete vagy farmer ruhákat lehet kapni, a fehérneműk java része pedig nekem kicsit idejét múltak. A gyerekek születése után a régi ruháim 80%-át nem tudtam többet használni, teljesen másfajta ruhákat tudtam hordani. Mivel nem találtam olyan ruhákat, amikben jól éreztem magam, ezért elkezdtem turis ruhákat átalakítani, magamnak varrni. Így viszont mostanra kialakult egy nagyon egyedi, az identitásomat erősen visszatükröző ruhatár. Talán még sose volt olyan igazi gradróbom mint most. Ezekből a darabokból születtek az első MamaFlow ruhák is.


2 éve szoptatod a kisfiadat, ami már önmagában is egy csodálatos dolog, emelett pedig létrehoztad a saját márkádat, amivel édesanyáknak készülő darabjaiddal szeretnél kicsit segíteni a prakitus, ám csinos anyai/női gardrób kialakításában. Hogyan kezdtél el tenni azért, hogy a saját márkád és általad megálmodott ruha létrejöjjön? Emlékszem arra a pillanatra, amikor beugrott, hogy neked ezt kell csinálnod, ezzel akarsz foglalkozni?

Akkor indult el a MamaFlow, amikor rájöttem, hogy azok a ruhák, amiket a várandósságaim és szoptatásaim alatt alkottam magamnak, azok másoknak is segítséget nyújthatnának. És hogy alapvetően ruhatervező, iparművész vagyok végzettségemnél fogva. Tudtam, hogy minden tudásom meg van ahhoz, hogy létrehozzam a MamaFlow-t. Így belevágtam. 

A nyári ruha mellett őszi-téli darabokat is tervezett már Zsófi, így minden évszakban megtalálható nála egy-egy csinos és nőies darab, akár kerekedő pocakhoz, akár szoptatáshoz. A nyári kollekcióban az általam viselt menta ruha mellett megtalájátok még a klasszikus sötétkék darabot is, ami kivétel nélkül mindenkinek jól áll. A kismama ruhák egy szellős könnyed gézből készültek és pihe-puha anyaguknak köszönhetően nagyon kényelmes és  kellemes viselet a legnagyobb melegben is!

Azt szeretem a Zsófi ruháiban a leginkább, hogy letisztultságuknak köszönhetően egy kicsit mindenki a saját stílusára formálva viselheti őket, én most egy bohókásabb stílusban kalappal, farmerkabáttal és egy háncstalpú megkötős szandállal kombináltam, de el tudom képzelni sportcipővel vagy magasabb sarkú lábbelivel is. De az biztos, hogy a szabása miatt minden formában nagyon nőies és csinos darab, amiben a babavárás vagy a szoptatás nagyon kényelmes.

Mennyire fontos számodra az anya szerep mellett a nőiesség megélése? Mennyire van ez jelen a ruhamárkád darabjainak megalkotásánál?

Nagyon fontos számomra, hogy ne csak anya, de nő is maradjak. Szerettem volna csinos és nőies maradni a várandósságaim és a szoptatások alatt is. Ez a szempont nagyon erős a MamaFlow ruháknál is. Kényelmesek, praktikusak (állítható a vállpánt, nagy zsebek, bő szoknya, játszótér barát színek) – hiszen ez a legfontosabb ezekben az időszakokban –, de közben csinos is maradhatsz bennük.


Anyává válni és anyának lenni nagyjából egyet jelent azzal, hogy az életünk vesz egy 360 fokos fordulatot és minden megváltozik. Ebben a sokrétű változásban néha nehéz megtalálni az egyensúlyt és nem csak anyaként, de nőként is jól érezni magunkban a bőrünkben, de nem lehetetlen. Merjünk időt szakítani magunkra, merjük jól érezni magunkat akkor is, ha éppen nem a gyerekeink igényeit elégítjük ki maradéktalanul, ha kicsit kikapcsolunk, félretesszük a bevásárlólistát, a fontos tennivalókat és egészen egyszerűen csak élvezünk egy finom kávét, pár lapnyi oldalt egy könyből vagy egy csinos ruhát, amiben csinosnak érezhetjük magunkat!


Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!