3 last minute karácsonyi DIY ötlet

by - december 17, 2018

Veletek is volt már olyan, hogy az utolsó pillanatban jutott eszetekbe, hogy valakinek nem vettetek ajándékot? Nos, velem történt már hasonló és ilyenkor csak nagy rohanás árán tudtam a feledékenységemet jóvátenni, hogy senkit se bántsak meg az ünnep alkalmával. Ilyenkor nagyon jól jöhet néhány otthon is elkészíthető ajándék, amit nem csak mi felnőttek, de akár gyerekek is szívből adhatunk a szeretteinknek. Ezeket az ötleteimet mutatom most meg nektek, amit akár még a héten is elkészíthettek!


1. Sógyurma díszek gyerekekkel

Nagyon régóta szerettem volna a lányoknak sógyurmát készíteni és az idei karácsonyi készülődés tökéletes időzítésnek tűnt erre, hiszen Sára és Dorka egyre jobban élvezik a gyúrást és szaggatást. Úgy gondolkodtam, hogy tökéletes ajándékokat készíthetünk, ha a mézeskalács sütést és a sógyurmát ötvözzük.

Így hát egyik hétvégi reggelen - pont, amikor odakint sűrű pelyhekben kezdett hullani  hó - nekiláttunk sógyurmát készíteni a lányokkal.


Az igazsághoz hozzátartozik, hogy én nagyon ügyetlen vagyok az ilyen dolgok készítésében és végül még a szomszédot is be kellett vonnom, mert elfogyott a liszt itthon, de végül a szorgos kezecskék segítségével elkészült a gyurmánk.

Ezután vette csak igazán kezdetét a szórakozás! Gondolom nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy két három évest koordinálni a konyhában nem egyszerű feladat és  igencsak nagy logisztikai kérdés. A lányok alig győzték szaggatni a gyurmát és a fejük búbjáig lisztesek lettek!  Termesztésen jutott a padlóra, a falra és a bútorokra is! Kicsit eluralkodott a káosz - védőruházattal érdemes készülni ehhez a művelethez az biztos -, de a nagy hévben is nagyon szép kis formák készültek, amit a lányok majd ajándékba adhatnak.

A formákat kiszúrtam, hogy száradás után szalagot fűzhessünk rájuk, így karácsonyfadíszként is tökéletesek lesznek.

Ezt a receptet használtuk:

1 csésze liszt

1 csésze só  / fontos, hogy finom szemű sót használjatok /
fél csésze víz
1 kanál olaj (ettől kevésbé fog megrepedezni száradáskor a gyurma)


Ha nem jártok úgy, mint én, hogy a recept összeállítása közben fogy el a lisztetek, akkor ez egy nagyon gyorsan elkészíthető kis ajándék lehet. Ha szeretnétek kicsit felturbózni, akkor ételfestéket is keverhettek a masszába, amitől szép színesek lesznek a figuráitok.


2. Kreatív bögrék 

Ehhez az ajándékhoz nem kell semmi más, mint egy egyszerű fehér bögre (PEPCO) és egy porcelánfilc (hobbi bolt) és indulhat is az alkotás!

Én ez alkalommal egy fekete és egy arany színű tollal dolgoztam. Ha porcelán filccel rajzoltok a bögrékre, akkor 180 fokon sütőben szárítva tartóssá tehetitek a műveiteket, így az ajándékozott el használhatja és el is mosogathatja őket, de szerintem szuperek lehetnek ceruzatartóknak és dekorációknak is. 

Az alkotásban csak a fantáziátok szab határt, az ünnepi hangulathoz hűen téli illusztrációval és felirattal dekoráltam a bögréimet, de valójában bármi olyan kerülhet rá, ami a szeretteiteknek tudjátok, hogy tetszeni fog.

+tipp: Ha van sokféle porcelán filcünk, adjuk oda a gyerekeknek, hogy ők is alkothassanak a bögrékre, mert azok az alkotások is nagyon különlegesek és értékes meglepetések lehetnek!


Még több ötlet ITT Pinterest-en.


3. Egy üvegnyi finomság

Nagyon régóta nézegettem azokat a kis üvegbe zárt meglepetéseket, amelyek csupa finomsággal vannak megtöltve. Én egy kicsit különlegesebbé varázsoltam a dolgot és finomságok mellé még jókívánságokat és pozitív gondolatokat is írtam a jövő évre az ajándékozottnak, így biztos vagyok benne, hogy a meglepetés utóhatása sokáig kitart majd.


Egy csavaros fedelű üvegbe bonbonokat rakosgattam, majd papírcsíkokra írtam az üzeneteimet. Ezután az üveget szalaggal és egy kis karácsonyi dekorációval tettem teljessé. Nektek, hogy tetszik?

Erre lesz szükséged az elkészítéséhez:

Kis üveg (PEPCO)
Finomságok
Papír
Olló
Díszítő elemek


Az ajándékok elkészítését és a PEPCO támogatta.

Ti szoktatok kézzel készített ajándékot adni a szeretteiteknek?

Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!