Így készítek a lányoknak vidám harapnivalókat!

by - augusztus 24, 2018

A lányok a hozzátáplálás első pillanataitól fogva mindent új ízt és ételt elfogadnak. Jóízűen esznek és hála az égnek szeretik a főztömet, még akkor is, ha az nem sikerül mindig olyan kitűnően. Az utóbbi időben viszont új kihívások köszöntöttek az életünkben, amikor a zöldségek és a gyümölcsök tiltólistára kerültek és a lányok sűrű PFEJJ és PFÚÚJ fogadnak, mindent aminek közük van a fent említettekhez.

Kipróbáltam mindent, felvásároltam az összes "szerettessükmegagyerekkelazöldségeket" témájú könyveket és bevontam a plüssállatok segítségét is, hogy közösen megkedveltessük a paradicsomot, barackot és társait, de minden erőlködésem befuccsolt. A lányok továbbra sem akartak fegyverszünetet kötni.

+tipp: Sok gyereknél segíti az étkezést, ha a kedvenc állatkája odaül mellé és ő biztatja az evésre. Azt is eljátszhatjátok az állatkával, hogy kap az ennivalóból.

Mivel Dóri a PandArte blogerrének kisfia Ármin ieléggé sajátos táplálkozási szokásokkal rendelkezik mostanában, ezért összedugtuk a fejünket és azon ötleteltünk, hogyan tehetnénk izgalmasabbá a gyerekeink számára az étkezést és az ételeket. A Pinteresten és az Instagram-on láttam már korábban a vidám szendvicsekről és harapnivalókról képeket ez pedig most egy kitűnő alkalom volt, hogy Dórival közösen megalkossunk párat ezek közül.

Miután beszereztünk minden hozzávalót és előkészültünk Dóri konyhájában a művelethez, kezdődhetett is a kihívás! Elsőként egy nagyon aranyos összeállítást készítettem el, egy süni család képében. Őszintén bevallom, hogy nem vagyok az a türelmes típus, de ennek a kis kompozíciónak a megalkotását nagyon élveztem és sok időt töltöttem vele, hogy tökéletesítsem. A süni mamához és kicsinyeihez teljes kiőrlésű toast kenyeret és málnát, a dekorációhoz pedig ribizlit, áfonyát és uborkát, amit sütiforma segítségével virág formára 

A végeredmény szerintem nagyon aranyos lett!

/ Négyzet alakú tányér: PEPCO /

Ezután következhettek a vidám szendvicsek, amit Dóri bagoly formában én pedig egy maciban alkottam meg. 
Az egyik kenyeret mogyoróvajjal a másikat pedig Nutellával kentük meg, majd banánból, szederből, málnából és rizspuffancsokkal formáztuk meg az állatkákat. 

+tipp: A tízórai vagy uzsonna mellé készíthetünk üdítőket is, amelyekhez szintén használhatunk gyümölcsöket, hogy még érdekesebbé varázsoljuk azokat. Egy ilyen vidám szívószálas üvegből szerintem a gyerekek is szívesen szürcsölnek majd!

Dóri kisfiánál ezek a harapnivalók lettek a legsikeresebbek, nagyon örült nekik, amikor meglátta őket és sokat falatozott is belőlük. 

/ Limonádés üveg szívószállal - PEPCO /

Ezután uzsonnásdobozok kerültek az asztalunkra és olyan falatokat készítettünk, amelyeket könnyen magunkkal vihetünk egy kirándulásra a kicsiknek vagy elcsomagolhatunk az ovisok/iskolások táskájába. A PEPCO-ban olyan praktikus darabokat is választhatunk, amelyekben nem csak elszeparált helyek gondoskodnak arról, hogy elfogyasztáskor is gusztusos maradjon az étel, de villát és kanalat is kapunk melléjük, így a szendvicsek mellé könnyen csomagolhatunk salátát is akár. 

Én vidám szendvicstornyokat készítettem toast kenyérből, sajtból és sonkából, a tornyok tetejére pedig virág formájú uborkát és retket tűztem. Emellé - bízva abban, hogy a falatok mellett elfogynak majd - szintén vidám formájú uborka falatokat és koktélparadicsomokat készítettem. Nekem nagyon tetszett a végeredmény és ennek az uzsidoboznak a tartalmát még én is örömmel elfogyasztanám!

/ Uzsonnás dobozok és szalvéta - PEPCO /

Két kislány mellett bevallom, nem mindig marad időm arra, hogy kreatívan és színesen készítsem el Sára és Dorka tízóraiját vagy uzsiját, de meglepően gyorsan elkészültek ezek a harapnivalók és engem is nagyon feltöltött a készítésükkel töltött idő és bíbelődés. Dóri kisfiának Árminnak az örömét látva pedig mindenképpen el fogom készíteni a lányoknak is ezeket, mert nagyon szeretném látni, hogy ők mit szólnának hozzájuk!


Mindenképpen kukkantsatok be Dóri blogjára is ITT, ahol megnézhetitek az általa készített falatokat, főleg a dínós uzsit, ami az én kedvencem.

Ti is készítenétek vidám harapnivalókat a gyermekeiteknek?


Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!