De mi fán terem a pozitív gyereknevelés? / Kipróbáltuk a Benefitto játékot /

by - november 06, 2017


Szinte a csapból is a pozitív gyereknevelés folyik, amiről én elég sokáig azt sem tudtam, hogy mi fán terem. Azt gondoltam, hogy ez még egy olyan dolog, amiben az anyukának meg kell felelnie a gyereknevelés területén és még több frusztrációt vált ki belőle, ha nem sikerül teljesítenie.

A pozitív gyereknevelés módszeréről, akkor oszlott el a köd a fejemben, amikor megérkezett hozzánk a Plukkido játékok közül a Benefitto csomag, ami felnyitotta a szememet ezzel a témával kapcsolatosan. A gyereknevelés nem kell, hogy hisztiket, örökös huzavonát vagy tökéletes kétségbeesést jelentsen, hanem lehet vidáman és izgalmasan is tanítani a kicsiknek a helyes viselkedést és a jó szokások elsajátítását.

Akkor, ha te elpakolod a játékokat, én meg ügyesen megeszem az ebédet, akkor Anya biztos ad két új figurát a manó fára!

Kicsivel több, mint egy hete használjuk a Plukkido játékok közül a legkisebbnek való Benefitto-t és azt már most kijelenthetem, hogy Sára és Dorka nagyon élvezik a különböző mintákkal díszített figurák gyűjtögetését. 

Benefitto játék csomagjában találunk egy nagy mágneses játéktáblát, ami egy fát ábrázol  - mi ezt manófának nevezzük - és kapunk 36 db - melybe beletartozik 4 aranyos manófigura is -, szintén mágneses játékfigurát, amivel nem csak jutalmazni tudjuk a helyes viselkedést, hanem különböző történeteket és tanító meséket is eljátszhatunk a gyerekekkel közösen.

A játékhoz mellékelt leírásban elolvashatjuk a játék menetét és ötleteket arra, hogyan használhatjuk minél kreatívabban és érdekesebbé varázsolva azt a gyermekünk számára, a plukkido.hu weboldalán pedig még több hasznos és kreatív tartalmat találunk a gyermeknevelési problémák megoldására.

Számomra ez nagyon nagy segítséget jelentett, mert bár sokat dicsérem a lányokat és szeretem velük békésen megoldani a felmerülő problémákat, néha úgy érzem, hogy kicsit ügyesebben is kezelhetném a konfliktushelyzeteket, mint például a tipikus "NEM" alkalmak, amikor nem együttműködőek vagy az olykor- olykor előforduló testvérharcok esetében, melyekhez sok plusz segítséget és ötletet kapok az oldalon.

A Benefitto varázsa abban rejlik, hogy úgy erősíthetjük a gyerekek helyes cselekvéseit és pozitív magatartását, hogy közben ösztönözzük, dicsérjük és jól is szórakozunk. Nagyobb hangsúlyt kap a kívánt viselkedés, a gyermek felismeri a jó cselekvések pozitív következményeit, így a helytelen magatartás háttérbe szorul. 


Nálunk többször adódik vita és hiszti abból fakadóan, hogy már nem használ a szép szó és nincs több eszköz a kezünkben arra, hogy a lányok megtegyék amit kérünk tőlük. Ösztönözni szerettem volna őket a helyes viselkedésre ezekben a helyzetekben, de nem szerettem volna belemenni a tipikus szülői játszmákba. 

Az első napon minden olyan ügyes és helyes viselkedésért jutalomfigurát adtam a lányoknak, amit a jövőben is szeretnék erősíteni. Amikor szépen, szófogadóan felöltöztek vagy ügyesen megették a reggelijüket, odahívtam őket a hűtőajtón lévő manófához és ők maguk tehették fel a mágnesfiguráikat a fára. A manók is előkerültek nálunk, de azt még nem igazán értették meg, hogy a fa ágaira gyűjtögessék a figurákat és a manólányokkal ugráljanak felfelé az ágakon, így maradt a figurák és az önálló felhelyezés öröme. Elmeséltem nekik, hogy erre a fára minden olyan alkalommal kapni fognak egy kis figurát, amikor szépen viselkednek és megteszik, amit Apa vagy Anya kér tőlük, így végül egy szépen feldíszített fájuk lesz. A jutalmazást azzal zárjuk, hogy megtapsolják magunkat, amiért ügyesek voltak.

Eleinte nehezen értették meg a lányok, hogy nem kaphatnak bármikor jutalom mágnest, hiszen ők azonnal az összeset fel akarták ragasztani, de egy idő után elfogadták és rájöttek, hogyha ügyesen és szófogadóan viselkednek, akkor ez lesz a jutalmuk. Ezután észrevettem néhány nagyon érdekes és örömteli dolgokat a viselkedésükben. 

A korábban ellenkezésekkel tarkított reggeli öltöztetések gördülékenyebben zajlottak, hiszen a lányok együttműködőbbek lettek, mind a ketten, akár maguktól is elkezdték a helyére pakolni a játékaikat vagy visszatenni a helyére, amivel már nem játszottak, egyszerűbben teljesítették a kéréseimet napközben és az esti fürdetésnél is elhagytuk a kádig való eljutás csetepatéit. Mindezeken kívül észrevettem, hogy szívesen segítenek már maguktól is a házimunkában, például kidobják a szemetet vagy örömmel jönnek megteríteni. A kettejük közötti kapcsolat mostanában elég hullámzó, sajnos ezen nem mindig segít a manófa varázsa, de igyekszem én is kreatívabban és türelmesebben kezelni a konfliktushelyzeteket, így remélem hamarosan ez is pozitív irányba fordul majd. 

A magam részéről azt vettem észre, hogy jobban figyelek Sára és Dorka pozitív cselekvéseire és többször meg is erősítem ezeket a manófa segítségével is. Persze előfordulnak még olykor-olykor hisztik, de a férjemmel mind a ketten úgy látjuk, hogy könnyebb szót érteni a lányokkal mióta a Benefitto-t használjuk. Mindenképpen szeretném még használni a játékot a hétköznapokon és a legközelebbi kihíváshoz a pelenka elhagyásához is. 


Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!


You May Also Like

2 megjegyzés

  1. https://wmn.hu/wmn-life/47670-igy-motivald-a-gyereket---5plusz6-tenyleg-hasznalhato-tanacs

    VálaszTörlés
  2. Ezzel a játékkal én akkor ismerkedtem meg, mikor Danival a mosható pelenkák világába csöppentünk. Már akkor tudtam, hogy szeretnék majd egy ilyet én is, mert jó alternatíva és segítség hogy motiváljuk és pozitívan neveljük a gyerkőcünket, csak még kicsit nőni kell hozzá. De szuper, hogy a lányoknál ilyen jól bevált. :)

    VálaszTörlés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!