15 dolog, amiért jó anya vagyok és amiért Te is!

by - április 18, 2017

Persze nem lennék tökéletesen hiteles, ha írnék egy disszertációt arról, hogy "Hogyan őrizzük meg a hidegvérünket, ha két pajkos ikerkislány anyukái vagyunk?!", de tudom, hogy a sok idegeskedés, aggódás és állandó agyalás mellett, hogy vajon jól csinálom-e, igenis jó anya vagyok. Persze követek el hibákat (szinte minden áldott nap), hiszen lehetnék néha türelmesebb és gondolkodhatnék többet a gyerekeim fejével, de mindezek ellenére legjobb tudásom szerint nevelem a lányaimat, minden erőmet bevetve. És még van pár indokom arra, hogy miért vagyok jó anya.

2016 szeptember

1. Éppen a legjobb helyeken puha a testem egy vigasztaló, vagy szeretgető bújáshoz.

2. Mindig gondoskodom arról, hogy az alvós nyuszik szépen, tisztán, megszáradva várják kis gazdáikat a kiságyban, ha eljön az alvásidő.

3. Szupergyorsan ott tudok teremni a tetthelyen, ahol bekoppant egy fej, és szuper sok gyógypuszit tudok osztani ezekre a fájó kobakokra.

4. Azokat az ételeket is vígan és dalolva készítem el a lányoknak, amiket én ki nem állhatok, sőt még meg is eszem velük együtt, csak mert ők szeretik, ha együtt eszünk.

5. Mindent megmutatok nekik. Hogyan főzünk kávét, hogyan sütök, hogyan teregetek, hogyan kell hajat szárítani és hogyansülködünk. Hogyan reszelünk körmöt és hogyan kell a képzeletbeli rúzzsal kirúzsozni magunkat. Hogyan öltözünk, hogyan húzunk zoknit, és hogy hogyan vesszük vállunkra a táskát. Hogyan építünk kockából és milyen szuper csigát lehet gyurmából kanyarítani. Az őket körülvevő világ minden apróságával megismertetem őket.

6. Kúszva-mászva bújócskázok, ébredés után mindig fogócskát játszunk és pár perc erejéig még a hátamon való lovaglást is bírom. 

7. Borzasztó körültekintően tudok minden apró és eldugott babatestrészt megprüttyögni és puszilni.

8. Esténként altatódalt énekelek, nappal pedig táncolok és dalolok bármilyen ügyetlen is vagyok ezekben a dolgokban. Jaj és néha vicces pofákat is vágok, csak hogy megnevettessem őket.

9. Hagyom, hogy néha kipakolják a ruhásszekrényt, az edényeket, mezítláb mászkáljanak és csuszmákoljanak a vízzel és ételmaradványokkal az etetőszékükön, mindezt csak azért, mert ők élvezik ezeket a kalandokat. 

10. Ha dühös vagyok vagy szomorú, nem titkolom el előlük. Elmondom nekik, hogy miért látják anyát olyannak amilyen és ettől még nincs semmi baj, mert ezek éppúgy hozzánk tartoznak, mint a nevetés és az öröm.
 
11. Kiveszem a részem a homokozásból. Homoksütiket készítünk és szitálunk. Minden, de minden csupa homokos lesz, de nem bánom, mert engem is kikapcsol a játék. Minden másra pedig ott a porszívó és a mosógép!
 
12. Ha valamelyikőjük megbetegszik, akkor átvedlek szabadságharcos amazonná és mindent bevetek a gyógyulás érdekében, éjjelente pedig még jobban hegyezem a fülemet, hogy mikor van rám szükségük.
 
13. Együtt fürdök velük. Tudom ez nem mindenki számára elfogadható, de számomra ez ugyanolyan együtt töltött időnek minősül, mint a közös játék. Nagyokat pancsolunk a kádban, buborékot fújunk és hullámokat csinálunk.

14. Tudom, hogy bármit megtennék értük.

15. Végül de nem utolsó sorban: Szívem minden szeretetével szeretem őket.

Hány dologban ismertél magadra a listámban? 

Ezzel a bejegyzéssel nem magamat akarom kitüntetni, csupán szeretném egy olyan anya "betegségre" felhívni a figyelmet, ami az örökös "Nem vagyok jó anya, biztosan elszúrom és egy lelki roncs lesz a gyerekemből" stílusú mondatok szajkózásában nyilvánul meg. Mi Anyák túl sokat tipródunk, aggodalmaskodunk és a legfőbb, túl nagy jelentőséget tulajdonítunk annak az eszményképnek, ami mostanában a TÖKÉLETES ANYA fogalommal párosul. Ha bizonytalan vagy, jusson eszedbe, ahogy rád mosolyog a gyermeked ébredés után, amikor a Te kezedet fogja meg, mert mutatni szeretne valamit, vagy éjjel téged hív, mert rosszat álmodott. Egy gyermeknek egészen egyszerű dolgok is elegendőek ahhoz, hogy boldog legyen és ezek a dolgok azok az apróságok, amiket nap, mint nap megteszel érte, bár lehet, hogy észre sem veszed. Boldoggá teheted, ha megcsikized, ha figyelsz rá, amikor elmagyaráz valamit, ha a kedvencét készíted ebédre, vagy egyszerűen csak mellette vagy, amikor szüksége van rád. Szerintem nincs olyan, hogy tökéletes anya, jónak is csak akkor érzem magamat, ha visszaolvasom a 15 pontot, amin sokáig törtem a fejemet, de megfelelő anyának lenni is elég szuper dolog, ha akad pár puha karocska, amelyek átölelnek, vagy maszatos arcocska, ami hozzád nyomódik egy nyálas puszi következtében. Te is, én is jó anyák vagyunk!


Ha tetszett, oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!


You May Also Like

1 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!