Így tanulok sminkelni! / gondolatok a sminkelésről, új dolgok a sminkkészletemben /

by - augusztus 13, 2018



Nem is tudom mikor volt utoljára szépségápolással kapcsolatos bejegyzés a blogon, aminek természetesen megvan az oka. Szeretek sminket viselni, szeretem, ha az arcom előnyös tulajdonságait kiemelhetem egy kis színnel, de a sminkelés számomra sosem volt létfontosságú és elégedhetetlen része az életemnek. Mióta anya lettem csak akkor sminkelek, ha találkozóm van vagy kicsit kiruccanok otthonról.  A lányok mellett nem is nagyon akad időm sminkelni és ha ez meg is történik, akkor is valami nagyon gyors alapot dobok fel magamnak, ami általában korrektor és szempillaspirál variációjából áll. Elfogadom, hogy ilyen az arcom (bár ha a szem alatti karikákra valaki feltalálja a tökéletes ellenszert tuti befizetnék rá), van hogy hetekig nem kerül smink az arcomra és szerintem ez rendben van így.  


Mindennek ellenére a női oldalamat mindig is izgatja, ha valami új szépségápolási terméket látok, ha új sminktermékeket próbálhatok ki vagy elámulok, ha valakin meglátok egy szép sminket. Vajon hogyan lehet tökéletes tusvonalat húzni, ami nem girbegurba? Vajon hogyan lehet tökéletes szemsminket készíteni, ami olyan, mint a Pinterest fotókon? Vajon hogyan rúzsozzak úgy, hogy közben ne csinálnék magamnak bohócszájat? 

A smink készletemben már hónapok óta megvannak a jól bevált termékek, szinte kiforrott az alap sminkrutinom és az elmúlt időszakban nem is éreztem szükségét az újításnak, mert úgy éreztem, így jól megvagyok.

Aztán megkeresett Zita  Lélekpúder by Zizu sminkese. Ő és Gina, akinél legutóbb stílus és szín tanácsadáson jártam, együtt dolgoznak azon, hogy a divat és a színek mellett a hozzájuk látogató hölgyek egy kicsit a smink világába is bepillantást kaphassanak.

Örömmel mondtam igent Zita felkérésre, hogy részt vegyek egy sminkoktatáson, mert nem csak annak a lehetősége villanyozott fel, hogy elsajátíthatok néhány profi technikát, hanem ezzel együtt jobban megismerhetem magamat is.

Az oktatásnak az Open Showroom ad helyet, ahol Zita bevezetőként elmesélte, hogy a sminkoktatáson belül nem csak azt szeretné megtanítani, hogyan kell helyesen alapozni vagy feltenni egy vörös rúzst, hanem fontosnak tartja azt is, hogy a külső szépséghez a belső harmónia is társuljon. Beszélgettünk arról, hogy nyár-tél színtípusként milyen árnyalatok állnak nekem jól és kiválogattuk azokat a színeket és termékeket, amelyekkel dolgozni fogunk, tekintettel a zsírosodásra hajlamos bőrömre mattító spray-t a szemem alatti sötét karikákra pedig egy szuper korrektort is kiválasztottunk.

Ezután kezdetét vette az izgalmas kaland, hiszen Zita útmutatásával, de teljesen egyedül kellett elkészítenem a sminkeket. Először egy egyszerű hétköznapi sminket, majd egy 3 dimenziós szemsminket és végül a klasszikus füstöset, amit mi a kék színnel tettünk még izgalmasabbá.

Bevallom voltak pillanatok, amikor nem igazán bíztam benne, hogy képes leszek elkészíteni a sminkemet, főleg a füstös sminknél éreztem különösen, hogy akadályokba ütközöm, de végül mind a három esetben nagyon tetszett a végeredmény. 


A sminkeken belül megtanultam még a szájkontúr és a vörös rúzs használatát, amit eddig nem is gondoltam volna, hogy ennyire profi módon tudok majd alkalmazni és persze nem meglepő módon a profi iránymutatásnak hála 

Nagyszerű élmény és egyben önbizalom bomba is volt a számomra, hogy egyedül készíthettem el a sminkjeimet, amelyek közül a legjobban a 3 dimenziós szemsmink tetszett a leginkább, mert szerintem ez emelte ki leginkább a szememet és a stílusomhoz is ez passzolt a leginkább.


A sminkoktatás után be is szereztem három új terméket a sminkkészletembe, mert annyira megtetszett, amikor Zitánál kipróbáltam őket. 

A MAC az a márka amelynek még az üzletébe sem mertem betenni eddig a lábamat, gondolván ott rögtön észreveszik, hogy én amatőr sminkes vagyok és sokszor az ujjaimat használom az ecset helyett az alapozó felviteléhez. Ennek ellenére kellemes csalódás ért, mert nagyon kedvesek voltak és pár pillanat alatt összeválogattuk azokat a termékeket, amelyeket első körben szerettem volna otthonra is beszerezni. A márka továbbra sem az én pénztárcámhoz lett árazva, de annyira megtetszett két termék is, hogy szerettem volna hosszútávon is használni. 

MAC Face and Body (N1) alapozó azért tetszik, mert áttetsző fedést biztosít, ami még teljesen természetesnek mutat az arcomon és nagyon szépen egységesíti a bőrömet. Mióta megvásároltam folyamatosan tesztelem és ebben a nagy melegben is bevetettem már, amit szerintem jól bírt, de számomra legfőképpen az a legnagyobb pozitívuma, hogy nem fényesedik ki annyira tőle a bőröm, mintha diszkógömb lennék. 

Régóta kutattam egy igazán szép és tartós pirosító után, amit végül most szintén a MAC polcain találtam meg. A Mac pirosító (Gentle Mineralize Blush) gyönyörű rózsás árnyalat, nagyon szeretem, bár még gyakorolnom kell a felvitelét, mert sokkal pigmentáltabb, mind eddig bármelyik pirosítóm, így könnyen túlzásba lehet vele esni.

Az egyetlen terület, amiben kicsit nagyobb bátorsággal mozgok mostanában, azok a rúzsok. Az egyik pink Pupa rúzs (Matt 030 árnyalat), annyira megfogott, hogy itthoni használatra is beszereztem. Nagyon szeretem, mert kényelmes a viselete, de az árnyalattal még őszintén szólva barátkoznom kell, mert néha furcsa magamon ilyen üde színeket látnom a biztonságos nude-ok helyett. 


Nagyon élveztem a közel három órás sminkoktatást, Zita nagyon kedvesen biztatott végig, amikor a sminkeket készítettem. Nagyon jó alap volt, hogy egyedül gyakorolhattam az ecsethasználatot, a kontúrozást és a pirosító használatát.  

Anyaként továbbra is a gyorsan és könnyen elkészíthető sminkeket részesítem előnyben, de ezután már kicsit bátrabban fogom használni az elsajátított technikákat, így 5 perc alatt is elkészíthetem a Zitánál tanult hétköznapi sminkemet.

A sminkelésről egy rövid timelapse videót ITT láthattok.

Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!