Szenvedélyről, alkotásról / Hazai alkotók 6. /

by - január 29, 2018

Jó lenne egy olyan világban élni, ahol minden ember azzal foglalkozhat, amit a legjobban szeret csinálni. Évekkel ezelőtt, ha azt hallottam, hogy valakinek az állása a hobbija is egyben, először hitetlenkedtem, aztán pedig enyhe irigységet éreztem. El sem tudtam képzelni, hogy a munka lehet élvezetes, hogy ébredhet minden nap az ember tele energiával és fekhet szűnni nem akaró ötletetekkel, amelyeket meg akar valósítani. 
Rúzs : Dm Trend it Up! 305
Amikor elkezdtem blogolni - 7 évvel ezelőtt - nem gondoltam volna, hogy a kellemes időtöltés egyszer annyira a szenvedélyemmé fog válni, amiért érdemes lesz egyre keményebben dolgozni és nagy elhatározásokba fejest ugrani. A félelmeim sokáig gátoltak abban, hogy higgyek magamban és abban, amit szeretek csinálni, de az elmúlt évben ez megváltozott. Elhiszem, hogyha elég bátrak és kitartóak vagyunk lehetséges, amit elképzelünk.

Sokan megkérdezik tőlem mostanában, hogyan csinálom? Mi az ami hajt? Honnan van energiám? Nem tudok nagy titkot elárulni. Imádom, amit csinálok, így észre sem veszem, amikor gőzerővel dolgozok azon, hogy megvalósuljanak az elképzeléseim és az álmaim. Ha el is fáradok néha, vagy elbizonytalanodnék (mert szoktam azért gyakran) és nem tudom hogyan tovább, csak veszek egy nagy levegőt és azt mondom: "Csak csináld, amit szeretsz!" 


A mostani egy igazi örömfotózás volt számomra, mert ez alkalommal olyan képek születhettek meg, melyeket már régóta szerettem volna megvalósítani. Erikával, aki tavaly óta készíti a blogra az outfit képeket úgy érzem tökéletesen egymásra találtunk, hiszen mind a ketten nagy szenvedéllyel csináljuk, amit szeretünk. Ő a fotózásban nem ismer határokat, én pedig a kreatív ötletekből nem tudok kifogyni. Már ősszel megálmodtam egy téli hangulatú fotózást, sok hóval és egy vörös rúzzsal, ami az elmúlt hétvégén végre meg is valósulhatott. Áztunk, fáztunk a hóesésben, de a képeket nézve abszolút megérte! 


Ez alkalommal Emőke ékszereit viseltem a fotózáson, aki az Accessories by Emcsi egyedi fából készült ékszereinek a megálmodója. Emcsi ékszerei vidámak és mosolygósak, mindenképp nézzétek meg az eddigi alkotásait a Facebook oldalán. Szerencsésnek érem magamat, mert vele személyesen is sikerült találkoznom és nemrégiben egy kávé mellett beszélgettünk az alkotásról, anyaságról és az álmainkról. Nem egy ékszert készített már nekem, és Őt is olyan rokonlélek alkotóként tartok számon, akiben hasonló tűz lobog, ha a szenvedélyünkről beszélgetünk, mint bennem. Azonnal megtaláltuk a közös hangot, ismerjétek meg ti is jobban. 


Hogyan született meg az Accessories by Emcsi gondolata?

Mindig szerettem rajzolni, lehetett előttem textil, műanyag, fa azonnal nekiláttam kiszínesíteni. Ha viszont papírt tettek elém azzal, hogy rajzolj egy babát, azonnal leblokkoltam. A fagolyók otthon voltak, és már többször gondoltam arra, hogy kellene valamit kezdeni velük. Végül a fiam ötletre hagyatkozva, az egyik golyóra fejet, a másikra testet festettem. Összeillesztette, őket, és máris meg volt az első kulcstartó. Próbaképpen kitettem Facebook-ra, és hogy-hogy nem, óriási érdeklődést keltett, sőt meghozta az első megrendelés is.

Hogyan készülnek az ékszerek, milyen légkörben dolgozol? Van valamilyen fontos szokás, amit sosem hagy ki az alkotás során?

A lakás elrendezése szerencsére lehetőséget adott arra, hogy egy kisebb stúdiót alakítsak ki benne, a délelőttjeimet itt töltöm, ha nem épp a hajnalokat. Mivel minden egyes alkotás egyedi - két azonos mintájú nagyon ritkán készül -, ezért, mielőtt nekiállok dolgozni , színeket keverek, ami elindítja a képzeletemet. Sokszor a színek nem is kerülnek felhasználásra, de inspirálnak. Olyan akár a sportoló bemelegítése. Szeretem, ha a megrendelő ad egy színskálát, vagy valamilyen formát. Ezzel kicsit közelebb kerülök hozzá, próbálom ezen keresztül megfejteni a személyiségét, hogy minél jobban eltaláljam a stílusát. Volt, hogy flamenco táncosnő babát készítettem, mert a megrendelő egy táncoslánynak szánta ajándékba. Formákat, színeket nézegettem, majd elképzeltem, milyen lehet az a lány. Mindemellett, ami elengedhetetlen, hogy munka közben mindig szól a zene. A babák készítése valahogy egyértelmű volt számomra csak egy találó név kellett. Olyan, ami a külföldi oldalakon is érthető. Ezzel kezdetét vette egy hosszú folyamat, mondjuk egy termék felépítése. Szívesen nézegetek lakáskatalógusokat, mert a rengeteg forma, szín inspirál. Emellett kiállításokra járok, azok is feltöltenek, megragadják a képzeletemet.


Mi vagy ki inspirál az ékszerek készítésénél?

Az inspiráció, minden alkotónak fontos, nekem is. Egyrészt a 11 éves fiam ötletei adják a pluszt számomra, hiszen egy gyerek világa, képzelete színesebb, ötletteltelibb. Előfordul, hogy hosszan keresek egy színt, mire jön, odacseppent az egyikből és máris megvan, amit keresgéltem.

Mi az álmod az ékszereiddel kapcsolatosan?

Nehéz meg mondani, hogy, mi a legnagyobb álmom az ékszereket illetően. Amit biztosan szeretnék, hogy minél több helyre eljusson, és ezáltal megismerjék a munkáimat. Szeretném, ha felfedeznék a bennük lévő egyediséget, és így mindenki megtalálná a babák formájában és színében a saját stílusát.


Fotók: Sunny Photo

Az álmainkat a bennünk élő szenvedély váltja valóra.


És neked mi az álmod?

Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!


You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!