Így készültünk a lányok első hajvágására! / Tippek, ötletek az első fodrász látogatás előtt

by - május 13, 2019

Szerintem nem tévedek nagyot, ha úgy gondolom, hogy hozzám hasonlóan minden lányos anyuka alig várja, hogy megnőjön a kislánya haja és végre csinos frizurákat lehessen készíteni neki. Nos, én is így voltam ezzel és a lányoknak nagyon hamar, nagyon sok haja lett, amit mindannyiunknak meg kellett tanulnia kezelni.


Bár el kellett telnie egy kis időnek mire Sára és Dorka megbarátkoztak a fésülködés gondolatával és kivitelezésével, majd lett elég türelmük ahhoz is, hogy egy helyben álljanak, míg elkészül az áhított frizura, nekem pedig alaposan fel kellett kötnöm azt a bizonyos nadrágot, de végül már profin tudtam kivitelezni az Annás és Elzás (*Annás haj Dorkának, ami két fonott copfot jelent, Sárinak Elzás, ami egy hosszú fonott copf) frizurákat reggelente, mielőtt elindultak az oviba. A lakásban már mindenhol csatok és hajgumik uralkodtak, a férjem egyre többet fogta a fejét, hogy három sörényes nőszeméllyel együtt élnie bizony nem könnyű!

Anyaként nem egyszerű a gyermekeink életének bizonyos kérdéseiről dönteni és bár igaz, hogy ez csak egy egyszerűnek tűnő hajvágás, de akárcsak a füllyukasztásnál, nem voltam benne biztos, hogy dönthetek-e a lányok helyett ebben a kérdésben.

Persze a helyzetet most nagyban megkönnyítette, hogy a lányok már tudnak beszélni és igencsak határozott elképzeléseiket meg is osztják velem, így egyszerűen megkérdeztem őket, hogy mit szólnának hozzá, ha kicsit rövidebb lenne a hajuk.

Természetesen elsőre nem nyerte el a tetszésüket az ötletem miszerint vágassuk le a hajukat, de egyre többször panaszkodtak, hogy a majdnem fenékig érő hajuk meleg, beleakad sok mindenbe, a hajmosás ismét nyűg lett és hosszú percekig tartott az is míg utána megszárítottuk a hajkoronát, amit ők nem minden esetben szerettek volna végigvárni.

Szerettem volna, ha a babakoruk óta növesztett hajuk egy kicsit felfrissül, rövidül és új formát kap, mert már tavaly tavaly nyáron is tapasztaltam, hogy nagyon melegük van miatta, sokszor a gyönyörű hosszú haj bizony nehézségeket okoz a számukra és volt olyan is, hogy nem tudtak tőle nyugodtan játszani vagy éppen pihenni. 

Igaz, hogy már hónapokkal ezelőtt elkezdtünk beszélgetni erről Sárival és Dorkával, de bevallom, hogy végül nem miattuk tartott ilyen sokáig, hogy végre tényleg rászánjuk magunkat a hajvágásra, hanem miattam, hiszen ilyen sokáig növesztett és gyönyörű hosszú hajat az ember nem vágat le csak úgy egyik napról a másikra! Volt dilemmám bőven!

Tudtam, hogy hasznos és jó dolog lesz, ha kicsit rövidebb lesz a hajuk, de a szívem sokáig ellenkezett és bevallom őszintén, hogy sokat hezitáltam és bizonytalan voltam ebben a kérdésben. Sokan azt mondták, hogy ne vágassam le a hajukat, mert olyan szép, de a másik oldalon nap, mint nap találkoztam a hosszú haj kihívásaival.

Az utolsó lökést végül az adta, amikor a Csillag Center-ben megismertem Anikót és a Schenk Anikó beauty szalon kedves fodrászait. Korábban ötletem sem volt, hogy hová menjünk a lányokkal fodrászhoz, de ott azonnal éreztem, hogy a lányok élveznék a hajvágást. Mindenképpen azt tartottam fontosnak, hogy számukra ez egy jó élményként maradjon meg, amit szerintem nagyban segít, ha a fodrász kedves, közvetlen, figyelmes és ért a gyerekek nyelvén.

Azt azért elárulom, hogy amikor elhatároztam magamat és időpontot egyeztettünk a lányok első hajvágására, összeszorult a torkom és biztos voltam benne, hogy ezt az alkalmat sem fogom kibírni könnyek nélkül. 

Hogyan készültünk a fodrász látogatásra a lányokkal?

Elsőként nagyon sokat beszélgettünk a lányokkal arról, hogy mi történik a fodrásznál és hogyan zajlik a hajvágás. Kerestem nekik olyan könyveket, amikben a fodrász látogatásról és a hajvágásról is szó esik (EZT vagy EZT és EZT a kötetet ajánlom), hogy meg tudják nézegetni és barátkozzanak a gondolattal. Többször megmutattam nekik, hogy mennyivel lenne rövidebb a hajuk és végül elmeséltem azt is, hogy egészen hasonlítanának rám az új frizurával. Számomra meglepő módon az utolsó érv volt az, ami végül teljesen pozitív irányba billentette ezt a témát. 

A fodrász látogatás előtti napon leültünk közösen és a Pinterest segítségével kislány frizurákat nézegettünk ITT közösen, és ők választhatták ki a képek alapján, hogy milyen legyen a hajuk hossza. Azt is megbeszéltük, hogy még össze lehet majd fogni a hajukat, így továbbra is egyszerűbb lesz kezelni,de viselhetik majd kiengedve is a hajukat, ha kedvük tartja.

Egyforma  frizura az ikreknek?

Felvetettem a Sárinak és Dorkának, hogy választhatnak teljesen eltérő frizurákat is, ha szeretnének, hiszen attól, hogy ikertestvérek nem kötelező ugyanolyan hajat vágatnunk nekik. Igyekszem az utóbbi időben nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy a kinézetüket és a ruháikat illetően szabad választásuk van és dönthetnek kedvük szerint. A lányok viszont élből elutasították ezt a lehetőséget, mind a ketten olyat szerettek volna, amilyet a testvérük is. Mostanában Sári és Dorka nagyon szeretnek ugyanolyan ruhákban járni, így nem volt meglepő, hogy ebben a témában is az egyformára szavaztak.

Amikor eljött a nagy nap a lányok már nagyon izgatottak voltak, izgatottan készülődtek és várták, hogy odaérjünk a fodrász nénihez. Nagy örömömre még egy kis rögtönzött csajos napot is tudtunk tartani egy közös melegszendvics evéssel mielőtt beültek volna a fodrász székbe azt követően pedig közös vásárolgatással. 


Végezetül úgy gondolom, hogy jó ötlet volt a hajvágás és úgy sikerült, ahogy szerettem volna, hogy megmaradjon Sári és Dorka emlékeiben is, jókedvűen és vidáman. Ők végig izgatottan mosolyogtak, azonnal felszabadultan viselkedtek a fodrászatban és ahogy szokott lenni rögtön szót értettek mindenkivel, majd amikor lekerült róluk a fekete köpeny mind a ketten meglepődve  és boldogan nevettek fel, hogy rövidebb lett a hajuk. Ezt a pillanatot meg is örökítettem egy a mini videóban, amit ITT láthattok.

A lányok nagyon élvezik, hogy rövidebb a hajuk, sokat nézegetik magukat és önállóan is rakosgatják bele a csatokat valamint a hajpántokat, mindemellett pedig bezsebelik a bókokat az oviban és a családunkban az új frizurájuk miatt. Én pedig örülök és csodálkozom, mert ilyen jó élmény volt nekik az első hajvágás és a új frizurájukkal olyan nagylányosak lettek, hogy nem is tudom mikor röppent el ilyen gyorsan az elmúlt három és fél év!

Nálatok milyen volt az első hajvágás?


A bejegyzést a Csillag Center támogatta.
Közreműködött a Schenk Anikó beauty szalon.
Köszönjük szépen a kedves támogatást és hozzáértést!

Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Irigyellek, és a lányokat is a csodaszép, sűrű hajukért. A lányom 7 éves múlt, de még mindig olyan kis semmi babahaja van. Mondjuk az enyém is ilyen volt, most meg alig bírok vele, kb felsőtagozatos koromra sűrűsödött be.
    Az egyik pillanatról a másikra vágatás gondolatához: 3 éve (nagyjából napra pontosan), a derékig érő hajamat vágattam le, kb fül fölé érőre, a lányom születése után a hátközépig érőt szintén hasonlóra, és 11 éve az esküvőnk után a derékig érő, melírozott hajamat tök rövidre (nem volt türelmem megvárni, hogy lenőjön a melír) :) szóval csak elhatározás kérdése. Igaz, azt is be kell vallanom, hogy nagyon gyorsan nő a hajam, havonta 1.5-2 centit... :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem fiaim vannak. A nagyot 15 hónapos kora óta viszem fodrászhoz, most 3 éves . Néha végig üvölt, néha élvezi, beszélget. Nem kerítünk neki nagy feneket.

    VálaszTörlés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!