Én és az okoskütyük / 3 szerkezet, amit nagyon hasznosnak tartok /

by - szeptember 19, 2018


Nő létemre nagyon érdekelnek  a technikai újítások és a működésük. Van pár olyan kütyü, amit a mindennapokban használok és hasznosnak tartok, de nem meséltem még róla nektek, ennek viszont most eljött az ideje. Ha érdekel benneteket akkor a jövőben is szívesen írnék ehhez hasonló bejegyzéseket, mert engem nagyon ez a téma és örülnék, ha megoszthatnám ezeket veletek! Mit gondoltok? Hasznos lenne számotokra?


1. Egy óra, ami figyeli a lépéseidet

Régóta szemeztem már az okosórákkal és nemrégiben egy együttműködés keretein belül le is tesztelhettem a Xiaomi MI Band 3 -as darabot, hogy mit is tud és miért is hasznos, ha a karunkon viselünk egy ilyet.

Az óra egy nagyon kompakt kis csomagban érkezett meg hozzám, kicsomagolás után egyedül a magyar használati utasítást hiányoltam hozzá. Bár én online végül megkaptam minden szükséges anyagot a beüzemeléshez, ez másnak lehet, hogy gondot okozhat. Szerencsére az interneten vannak leírások és egy profi teszt is az óráról, ami segít a felfedezésben.

Maga az óra egy kis fekete kapszula, amit a szilikon szíjba pattintva tudunk viselni. Az óra töltéséhez nagyon egyszerű ki és bepattintani a kapszulát, a szíjak cserélgetésével pedig abszolút variálható a megjelenése, hogy tökéletesen passzoljon a ruhatárunkhoz és a stílusunkhoz. A szíjak tekintetében a szivárvány szinte összes színe közül választhatjuk ki a hozzánk leginkább passzolót, én a rózsaszín és fehér darabon kívül egy világosszürkét is választottam, amivel azóta viselem az órát.  Tetszik, hogy egyszerű és letisztult darab, sportos és elegánsabb ruhákkal is ugyanúgy tudom viselni.

A telefonos alkalmazásnak köszönhetően ami IOS és Android rendszerekkel is kompatibilis nagyon sok funkciót beállíthatunk az órán, az értesítésektől kezdve a kalória számlálón át, minden apróságig, sőt, még ébresztőt és alvás figyelőt is!

Bár az alkalmazás telepítésével kicsit meggyűlt a bajom, hiszen ragaszkodtam a magyar nyelvhez, de végül ez is sikeresen megoldódott. Aki nem annyira ragaszkodik a magyarhoz, angolul is tökéletesen használható az óra és az alkalmazás is. Az  telefonhoz csatlakoztatása nagyon könnyen és gyorsan megy, Bluetooth kapcsolat segítségével pillanatok alatt megtalálják egymást. Az alkalmazáson belül egy sor olyan kiegészítő funkció és statisztikai elemzés áll a rendelkezésünkre, amivel őszintén bevallom még nem igazán tudtam teljes egészében megismerkedni, de a látottak alapján nem csak a hétköznapokra, hanem rendszeres sportoláshoz is tökéletes választás lehet a MI Band 3. Én mostanában újra szeretnék rendszeresen futni és biztosan jön velem ezekre az alkalmakra az óra is, főleg, hogy profin mér pulzust és elvileg a Spotify-t is csatlakoztatni lehet hozzá, de erre még rá kell jönnöm, hogyan. Ha sikerül, akkor az nagyon szuper lenne, hiszen akkor a zenét is tudnám az órán váltani.

Egy töltés hihetetlen sok ideig elég, nagyjából egyszer töltöttem azóta, hogy nálam van. Gyors, egyszerű és eddig semmilyen probléma nem volt vele működés közben.

Kedvencem lett a lépésszámláló funkciója, amely kapcsán kihívást is beállíthatunk magunknak. Nekem jelenleg a napi 10.000 lépés a cél, amit szerintem egy hosszabb városi napon (mint mondjuk EZ) sikerülne is nyomban teljesítenem. Egy újra bemelegítő futás során jelenleg 5000 feletti lépésszámot sikerült elérnem, amit azért nagyon jó érzés volt látni a kijelzőn, a lányok karjára téve pedig egy délelőtt alatt 2000 feletti volt a lépésszám, amihez azt hiszem nem is fűznék extra magyarázatot. 

Különösen hasznos a számomra, hogy az órával meg tudom keresni a telefonomat és fordítva, bárhol is hagytam a lakásban - főleg, ha a lányok esetleg eldugják valahová -, illetve az óra rezgéssel jelzi a bejövő hívásokat, üzeneteket és egyéb értesítéseket, így nem kell folyton kivennem a táskámból a telefonomat, hogy tudjam nem mulasztottam-e el valami fontosat.

Összességében nekem nagyon pozitív a benyomásom az okos órával kapcsolatosan, szerintem nagyon széles körben ki lehet használni a tulajdonságait és jó ki kiegészítője lehet a mindennapoknak. Továbbra is ismerkedem vele és fedezem fel a funkcióit, amelyek számomra hasznosak lehetnek, de meggyőződésem, hogy sokszor lesz még a karomon.

Az én darabom innen érkezett: Tech Butik 
Hivatalos TESZT- et itt olvashattok az okosórákról.



2. Háztartásunk megmentője a robotporszívó

Persze a mosogatógépünkkkel holtversenyben, mert ezek nélkül szerintem ma már nem tudnék élni. Nem azért, mert korábban nem porszívóztam volna, hiszen igencsak sűrűn használtam a gépünket - főleg a lányok érkezése után - , de nagy könnyebbséget jelent, hogy van egy okos kis gép, ami kitakarít míg mi lemegyünk a gyerekekkel a játszótérre vagy elmegyünk vásárolni.

Bár korábban egyáltalán nem hittem abban, hogy egy gép képes ugyanannyira hatékonyan takarítani, mint egy ember, az egyik kisgyermekes barátainknál tett látogatás meggyőzött arról, hogy igenis lehetséges! 

Az IRobot -ot 2 évvel ezelőtt vásároltuk magunknak karácsonyi meglepetésként (nem is tudom miért nem számoltam be eddig róla itt a blogon) és szerintem az egyik olyan befektetés volt az életünkben, amire azt mondja az ember, hogy már sokszorosan visszahozta az árát. Nem pénzben, hanem időben és energiában!

El sem tudom mondani, hogy mennyire megkönnyíti a mindennapokat, főleg egy olyan háztartásban, ahol napi szinten porszívózhatnék a játszótéri homokozásokból hazaérve, minden egyes étkezések után, vagy a 3 lány adta hajszálszálaknak köszönhetően, amik a padlón landolnak, és akkor még nem is említettem a porcicákat! 

Tökéletes kis szerkezet, bár a pontos működési mechanikáját nem ismerem, de egy bizonyos algoritmus alapján megy körbe a lakásba és sepregeti (igen szó szerint sepregeti az aljának köszönhető seprűknek köszönhetően) be magába a földön található koszokat. 

Persze mielőtt beindítanánk, érdemes körülnézni a lakásban és akadálymentesíteni az útját a hatékony takarítás miatt, sőt a függönyöket, elhagyott fél pár zoknikat, kis játékokat is érdemes eltenni az útjából, mert örömmel "megeszik" mindent, hiszen nagyon alaposan dolgozik. Mindennek ellenére még soha, semmiben sem tett kárt, a bútorok előtt láthatóan lelassít, hiszen az érzékelőjének hála "látja" az akadályokat és elkanyarodik vagy visszafordul. Olykor megesik, hogy nekimegy a lábunknak, de egyáltalán nem vészes az "ütközés", fogja magát és megy is tovább az útjára.

Ha végzett a takarítással, visszamegy a helyére a dokkoló állomásra, ami egy fali konnektorhoz van csatlakoztatva, itt eldalolja a "Végeztem a munkával" dalát és néma töltésbe merül.  A dokkolást mi is vezérelhetjük, akárcsak azt, hogy csak egy adott ponton takarítson vagy a lakás egész területén a tetején található SPOT, DOCK, CLEAN gombokkal. 

Ha elakadna valamiben, ami ritkán esik meg hiszen a küszöbökkel, ruhaszárító lábaival is megbirkózott már, akkor egy kellemes női robothang szól, hogy segítsünk rajta. 

A takarítás elején és végén is érdemes kiüríteni a portartályt, itt találhatjuk meg a rég elfeledett apró játékokat és hajcsatokat, fél pár fülbevalót is, amiket időközben a robot esetleg felszívott. Nálunk úgy, hogy minden nap megy legalább egy órát, minden alkalommal tele lesz a tartálya, innen tudom, hogy nagyon jó munkát végez.

Parkettán, járólapon és szőnyegen is nagyon hatásos, a bútorok alá is bemegy vagy besepreget. 

Mi az robotguru.hu weboldalról rendeltük és nagyon sokat jelentett a vásárlás előtt, hogy különböző paramétereket megadva (lakás nagysága, burkolatok típusa, kisállatok) kaptunk egy összegzést azokról a robotporszívókról, amelyek nekünk a legkedvezőbbek lehetnek.

Nálunk már szinte családtag a lányok miatt Robo. Sára és Dorka eleinte féltek tőle, nem értették, hogy miért mozog magától, de szépen lassan megbarátkoztak vele és mára már ők kapcsolják be és ki, ha porszívózni szeretnénk vele.

Legközelebb szívesen kipróbálnám azokat a szerkezeteket is, amelyek a porszívás mellett fel is tudnak mosni, mert azok is biztosan nagyon hasznosak lehetnek egy háztartásban. 


3. Digitális rajztábla, amivel megelevenednek a képek

Jó pár évvel ezelőtt kaptam Tomitól a Wacom Intuos rajztáblámat, amit azért választott nekem, mert akkor már sokszor mondogattam neki, hogy szívesen készítenék a blogra illusztrációkat. 

Amikor megkaptam ajándékba, készült is jó pár rajz a bloghoz, de mivel nem túl jó a kézügyességem ezen a téren, szépen-lassan felhagytam a próbálkozással és a fiókba került a rajztábla. 

Nemrégiben került vissza hozzám, mert időközben kölcsön is adtam, hogy más is tesztelhesse a kreativitását rajta és most nagy örömmel fogadtam, hiszen a lányokról nemrégiben elkezdtem különleges és kreatív képeket alkotni, amelyeket ezzel a szerkezettel valósítok meg. 

Ilyen volt a legutóbbi lufis kép is Sáráról és Dorkáról és még van pár ötlet a tarsolyomban.

A Wacom Intuos két méretben S és M kapható, amiből én a kisebbet birtokolom, de ez egyáltalán nem hátráltat semmiben sem. A kis méret nagyjából egy A5-os lap méreteinek felel meg és szerintem a hozzám hasonló hobbi rajzolóknak tökéletesen elegendő ez a méret.

A táblát egy USB kábellel tudjuk a gépünkhöz csatlakoztatni, amit az pillanatok alatt felismer és elkezdhetjük használni a digitális tollunkat, amit a rajztáblával együtt kapunk a csomagban. 

Én egy egyszerű rajzoló programot használok a képek szerkesztéséhez és alkotáshoz a Sketch Book -ot, ami könnyen áttekinthető, viszont nagyon sok kiegészítőt tartalmaz.

Rajzolás közben egyáltalán nem okoz nehézséget, hogy nem előttem a táblán, hanem a monitoron jelenik meg, amit készítek, könnyen rááll az ember szeme, hogy felfelé figyeljen.

Szerintem nagyon szuper szerkezet, nagyon jó lenne megtanulni profin rajzolni vagy legalábbis a pálcika embereken túljutni, de már azzal is tökéletesen elégedett vagyok, hogy mostanában egyre többször veszem elő a fiókból, hogy alkothassak vele. Nagyon kikapcsol és feltölt, mert közben kiélhetem a kreatív energiáimat.



Ti használjátok valamelyiket ezek közül?


Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

1 megjegyzés

  1. Nagyon szerettem már a Mi Band 1-et is, most a 2-t használom és a 3 is megrendelve, alig várom, hogy ideérjen végre. :)

    VálaszTörlés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!