Így utazunk az ikrekkel!- Így vészeld át az utakat unatkozás nélkül!

by - június 21, 2018

Nemrégiben a KidsOasis blogger pályázatán azon szerencsés családok egyike lettünk, akik utazó nagykövetekként, minősített családbarát szálláshelyeket fogunk ezen a nyáron meglátogatni. Az élményeinkről és tapasztalatainkról természetesen itt a blogon is olvashattok majd! Az nyaralás előkészületeként elsőként összegyűjtöttem pár nálunk is bevált ötletet, amellyel könnyebbé tehető egy utazás a gyermekek és természetesen a szülők számára is.

Szerintem nem is kell mondanom, hogy mennyire boldog voltam, amikor megkaptam az értesítő levelet, hogy mi is csomagolhatunk és eltölthetünk 3 napot a Velence Resort & Spa**** - ban, ami 5 KidsOasis szélforgóval büszkélkedő családbarát hotelként nem csak a gyerekeknek szolgál színes programmal és élményekkel, hanem a felnőttekre, szülőkre is gondolva lehetővé teszi, hogy a család együtt valamint külön-külön is feltöltődhessen és kikapcsolódhasson. Ehhez elég már csak a hotel Facebook oldalán lévő borító videót megnézni, ami bepillantást nyújt a programokról!

A lányok már izgatottan várják a nyaralást, naponta kérdezgetik, hogy mikor megyünk, az utazásra és készségesen segítenek az előkészületekben.

Sokaknál talán nem is csomagolás jelent igazán nagy kihívást, hanem az utazás. Mivel lehet lefoglalni egy két évest, az autóút során? Mivel lehet megelőzni a kiborulásokat, hogy a jó hangulat az úti célig megmaradjon? A családjaink tőlünk igencsak messze, az ország két ellentétes pontjain laknak, így a lányokkal már 3 hónapos koruk óta rendszeresen utazunk. Persze nem volt egyszerű a kezdeti időszakban megoldani az etetéseket és az altatásokat az autóban, de kreativitással és olykor humorral, sikerült belerázódnunk a nagy autóutakba és mára már gyakorlottnak mondhatom magunkat. Persze azért most is készülök néhány kreatív ötlettel, amivel biztosan elkerülhető, hogy Sára és Dorka türelmetlenné váljanak utazás közben.

1. Festék nélküli kifestő és utazó rajzkészlet

Nemrégiben a barátink kisfiánál láttam meg egy szuper hasznos találmányt, a festék nélküli kifestőt. A kemény papírlapokon egy különleges technikának köszönhetően festék nélkül, víz hatására tűnnek elő a színek, ami szerintem nyáron a legbiztonságosabb és legjobb megoldás a festeni szerető gyerkőcök számára.

Az örök kedvencek nálunk továbbá a Léda műhely utazáshoz is tökéletes textil rajzmappája vagy Judittoo Irkafirkája, amelyekre mindig örömmel alkotnak a lányok. Ezen felül ott vannak a ingyenes kiadványok, női magazinok gyerek oldalai, ahol megtalálható egy-egy színező vagy a nagyobbaknak szánt fejtörők és feladatok, mint a KidsOsasis Utazik a család lapjában is.

2. Nasi és innivaló

Az egyik legfontosabb dolog, ami mindig bekerül utazáshoz a táskámba még akkor is, ha csak a közeli bevásárló központba megyünk és akkor végképp, ha nagyobb utakra indulunk, az a rágcsálnivaló és a víz. Gyerekekkel kapcsolatosan megtanultam az elmúlt évek alatt, hogy ők bármikor és bárhol képesek azonnal megszomjazni vagy megéhezni és nem egy kitörni készülő vulkánt csitítottam már le az autóban is azzal, hogy kaptak egy kis egészséges ropogtatnivalót. A kölesgolyó a kedvencük, ezt külön-külön, zárható tálkákban szoktam nekik odaadni. Az innivalónál pedig mindig figyelek, hogy olyan üvegben kerüljenek, ami jól zárható, tehát nem fog mindent eláztatni a táskában és a lányok is ügyesen ki tudják nyitni, hiszen az első ülésről néha nehéz hátranyúlva bontogatni az üvegeket.

3. Könyvek

Az autónknak mondhatni alap felszereltsége a könyv, hiszen korábban miattam volt fellelhető egy-egy regény, az utóbbi időben viszont a lányok mesekönyvei képeznek már egy kisebb könyvtárat a járműben. Sára és Dorka nagyon szeretnek olvasni és lapozgatni utazás közben, így ezek mindig jó alternatívát jelentenek, ha kicsit le kell foglalni őket.

4. Zene

A legtöbb kisgyerek szereti a zenét, szeret énekelni és ez a kocsiban is nagyszerűen kivitelezhető! Gyakran hallgatunk utazás közben rádiót, így a lányok már eléggé tájékozottak a 80-as, 90-es évek zenéiből, amelyeket mi is kedvelünk az apukájukkal, de a mostani nyáron kifejezetten gyerekdalokat tartalmazó CD-t is bekészítek majd az autóba.

5. Kártyajáték meséléshez és játékhoz is

A lányok nagyon szeretnek párkeresőt játszani, így a kártya mostanában mindig jó szórakozás.  Ha pedig nem éppen "rendeltetésszerűen" használjuk, akkor mesélni és bábozni szoktam nekik a lapokon látható ábrák és figurák segítségével. Ez a móka nagyon le szokta kötni őket és jót nevetgélnek, míg én előadást tartok.

+1: Ha semmi sincs kéznél

Nagyobb gyerekekkel már könnyen játszható utazás közben szólánc vagy barkochba, de kicsikkel ez még nehezen megoldható. Ha éppen nincs nálunk semmi, amivel elterelhetném a figyelmüket az unalomról, arra szoktam őket kérni, hogy mondják el mit látnak miközben utazunk. Néha egészen hihetetlen dolgokat észrevesznek, amire nagyon büszkék szoktak lenni!

Plusz dolgok, amik még nagyon jól jöhetnek út közben:

- Bili -

Éppen a szobatisztaság kellős közepén tartunk a lányokkal. Nagyon ügyesek ezen a téren és már-már biztosan működik minden, de sokkal nyugodtabb vagyok, ha egy bili bent van az autó csomagtartójában, így bármikor meg tudunk állni és kényelmesen elvégezhetik a dolgukat.
 - Nyuszik és cumik -

A lányok nyuszijai és a cumik is örökös útitársaink. Ezek a kabalák segítenek nekik abban, hogy bárhol és bármikor otthonosan valamint biztonságban érezzék magukat és az utazás közbeni elalvásban is segítenek.

- Textil pelenka vagy árnyékoló -

A zavaró napsütés könnyen megszüntethető, ha az az autó ablakához erősítünk egy textilt árnyékolóként. A kifejezetten erre a célra használatos mintás, állatos, hercegnős árnyékolók is nagyon hasznosak.

- Váltóruha -

Bizony volt már olyan alkalom, hogy az egyik lány rosszul lett utazás közben és ilyenkor nagyon kényelmetlen, ha nem tudunk váltás ruhát adni a gyerekre, főleg ha nem is éppen hazafelé tartunk. Ezért én mindig készítek az autóba egy váltás ruhát, ami arra az esetre is jó, ha nagyon koszosak lennének vagy véletlenül leöntik magukat vízzel.

- Nedves törlőkendő -

Nem csak nyáron nagyon hasznos, ha rendszeresítve van a kocsiba egy csomagnyi nedves popsitörlő. Kéz törlésre, felfrissítésre, ruhába került folt kiszedésére, bárhol felbukkanó kosz eltüntetésére egyszóval minden helyzetben nagyon jól jön, ha kéznél van!

Nektek van valamilyen kreatív ötletetek, az unalom elűzésére?

Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!