Gyurmázni jó! / 3+1 nagyszerű játék gyurmával! /

by - június 14, 2019

Nálatok is örök kedvenc a gyurmázás? Szerintem ez az a játék, ami minden kisgyereket elvarázsol! A színes formálható gombócok és az alkotás öröme, szinte bármilyen évszakban  bevethető játékforrás. Mindamelett, hogy a gyurmázás egy nagyszerű móka, nagyon sok fejlesztő hatása is van. 

Azt biztosan tudtátok, hogy fejleszti a kézügyességet és a finommotorikus képességeket, de azt gondoltátok volna, hogy ez milyen sokat számít a ceruza tartásban és a gyurmázásnak köszönhetően a kezecskéik is erősödnek, így sokkal ügyesebben fognak tudni megtanulni írni?

Ez a színes kis játék segíti a figyelem és a koncentráció fejlődését és a megfigyelőképességet, gyurmázás közben a gyerekek hamarabb megtanulják a színeket és a formákat is!

Az biztos, hogy a gyurmázás nagyon jó móka, a gömbök és formák készítése közben fejlődik a kicsik kézügyessége és könnyedén megtanulhatnak vele térben alkotni

Természetesen nálunk is nagy favorit, így akármikor veszem elő a színes kis dobozokat Sári és Dorka hosszú percekig képesek egy helyben ülve gyurmázni és alkotni. Rengeteg izgalmas dolgot játszhatnak velük, de az utóbbi időben kicsit újragondoltuk a gyurmázás örömét és új játékokat találtunk ki. Ezekből a kedvenceimet nektek is megmutatom most!




1. Mi lesz ma ebédre?

Találtam egy nagyon szuper játékot, ami amelett, hogy összeköthető a gyurmázás örömével, szerintem segíthet megszerettetni a gyerekek számára a nem túl népszerű ételeket is! Kinyomtattam egy lapot, amin tányér és evőeszközök láthatóak (ezt a lapot laminálással tartósabbá is tehetitek a későbbi játékra gondolva) és megkértem a lányokat, hogy készítsenek nekem ebédet. Dorka és Sári nagy munkába kezdtek, nem győzték "gyártani" a nekem szánt étkeket. A tányéromra végül került némi hús, zöldség és persze egy kis nassolnivaló is. Mikor végeztek én szépen szófogadóan elfogyasztottam és közben beszélgettünk arról, hogy miket főztek nekem és ők miket szeretnek. Sári a játék végére a brokkolit már nem is találta annyira ellenszenvesnek!



2. Süssünk, süssünk valamit...

A lányok nagyon szeretnek segíteni nekem a konyhában sütni-főzni, egyik kedvencük pedig, amikor betársulhatnak mellém a muffin elkészítésébe! Hogy ne kelljen mindig arra várniuk, amikor én kezdek neki a sütinek, kitaláltam, hogy gyurmából is bármikor elkészíthetik a sajátjukat. itt pedig csak a fantáziájuk szab határt!  Sári és Dorka imádnak alkotni és nagyon élvezik a különbiző színes és díszes muffinok alkotását, amibe egy kicsit besegítettem én is. A legfinomabb sütiket "kóstolhattam" meg végül! 



3. Kiskertembe ültettem

Bár kertünk van, de olyan aprócska, hogy a virágokon kívül más már nem nagyon fér el benne. A lányok viszont nagyon élvezik a zöldségek szüretelését, amikor vidéken vagyunk, így rögtönöztem nekik egy kiskertet, ahol ők arathatják le a friss és ropogós gyurma zöldségeket! Ugye nem is kell mondanom mennyire élvezték a kiskosarukba gyűjteni a répát, kukoricát és brokkolit. Szerintem nagyon jó móka így a gyerkőcök a zöldségeket is sokkal hamarabb felismerik!




+1. Barátságos szörnyecskék

Ez alkalommal a fiús anyukáknak is szeretnék kedvezni, hiszen leginkább lányos ötleteket olvashattok tőlem itt a blogon. Az ebéd készítős játékhoz hasonlóan szörnyecske alakokat nyomtattam egy lapra, amit a lányok egészíthettek ki szájjal, orral és szemmel. Nagyon  tetszett nekik ez a játék és igazán vicces remekművek készültek! Nagyobb gyerekekkel a lap segítsége nélkül is alkothattok aranyos kis szörnyecskéket, amikkel azután játszani is lehet!



Ti mit szoktatok alkotni gyurmából?

A bejegyzést a Play Doh támogatta.


Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!