Ezeket olvastam a várandósságom előtt/alatt/ után

by - június 17, 2019

Mivel nagy könyvmoly vagyok, ezért elképzelhetetlennek tartottam, hogy éppen az életem egyik legizgalmasabb időszakában, a várandósságom alatt ne olvassak a témával  foglalkozó könyveket. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem azokat a köteteket, amelyek nekem a legjobban tetszettek vagy hasznosnak találtam őket.


A várandósságom előtt:

Sophie Kinsella  - A boltkóros babát vár: Ki ne kedvelné Rebecca Bloomwood kalandjait? Mivel én is imádok vásárolni Becky babavárással kapcsolatos sztorija is nagyon szórakoztató volt, amiből persze nem hiányozhat a vásárlás sem. Ajánlom még: A pöttöm boltkóros című részt is! ;)

Milly Johnson - Yorkshire puding klub: Eszter barátnőm lepett meg ezzel a könyvvel, amikor még csak álmodoztam a babáról. A félelmek és kételyek egy pillanat alatt elszálltak belőlem, amikor elolvastam ezt a vicces kötetet a három barátnőről, akik egyszerre néznek az anyaság örömei elé.

Vida Ágnes - Anyapszichológia: A baba kérdés nálam először fejben dőlt el, amihez nagyon sok segítséget és támpontot adott az Anyapszichológia című könyv. 

Mihalec Gábor - Gyűrű-Kúra: Szintén hasznos könyv, nem csak a házasulóknak, de a családalapítást tervező pároknak is. T.-vel nagyon sokat beszélgettünk a könyv segítségével, hogy hogyan látjuk a gyereknevelést. Olyan kérdéseket vet fel a könyv, amelyeket érdemes közösen megvitatni, ha babát terveztek.



Amikor  megtudtam, hogy babát/ babákat várok:

Az a 9 hónap: Igazából már azelőtt megvettem ezt a könyvet, minthogy megtudtam volna, hogy tényleg aktuális lesz hamarosan a számomra. Bátran ajánlom babát tervezőknek és várandósoknak, hiszen nagyon sok hasznos információt és kérdést tartalmaz, ami nekem sokszor oszlatta el a kérdőjeleket a fejemben. A baba növekedését és fejlődését hónapról-hónapra nyomon követhetjük a segítségével. 

Lehoczki Gabriella, Nemeshanyi Zsuzsanna, Rajnai Gitta, Wessely Márt - Hurrá ikrek!: Az első könyv, amit ikrekkel kapcsolatosan olvastam és megnyugtatott, hogy rajtam kívül még nagyon sok anyuka nevel ikreket és egyáltalán nem lehetetlen küldetés az, amibe csöppentem.

Szilágyi Diána - Babázz lazán!: Könnyed, vicces, szórakoztató és hasznos kötet a babavárásról és baba megszületése utáni fontos teendőkről.

Jo Frost - A csecsemőkor nagy kérdései: Nekem Jo nevelési tippjei szimpatikusak, szerintem a stílusa aranyközépút a legtöbb anyukának, az én számomra biztosan.

Jónás Anna - Kicsivel-könnyebben: Ebben a bejegyzésben már áradoztam a könyvről, ezt most idézném:

" Nem gondoltam volna, hogy egy " babás-mamás" könyv ennyi vidám percet és ilyen sok heurékai élményt fog okozni. Szerintem akkor is nagyon hasznos infókat tud nyújtani, ha még nincs/ tervezitek vagy már egy focicsapatnyi gyermeketek van. Én ennek hatására kezdtem el most rendszerezni, szortírozni, címkézni, heti menüsort összeállítani, kampókat rendelni a babakocsira és még sok-sok egyéb "életet megkönnyítő" praktikákat bevezetni az életünkbe. Imádtam minden oldalát, elfogultság nélkül mondhatom, hogy kincset érő könyv! "


Szél Dávid - Apapara: T. szülinapjára vettem ezt a könyvet, de szerintem én többet olvastam már, mint Ő :) Egy férfi szemszögéből tekinteni  a gyereknevelésre nagyon szórakoztató és elgondolkodtató, főleg, hogy Dávid pszichológus apukaként szakmázik is egy kicsit a kötetben.   

Tracy Hogg - Melinda Blau‎ - A suttogó titkai: Tudom, hogy vannak, akik szentül hisznek a Suttogóban és vannak, akik kételkednek abban, hogy ezek a praktikák tényleg beválnak a babáknál. Én szelektíven olvastam a könyvet, amivel azonosulni tudtam megtartottam későbbre, amivel pedig nem igazán értettem egyet azt elvetettem. Számomra hasznos kötet volt.

Elizabeth Fenwick - Kismamák nagykönyve: Gazdagon illusztrált, inkább a gyakorlati dolgokat tartalmazó könyv, de pont a képeknek köszönhetően nagyon hasznos album a babaápolás és nevelés témákban.




Amikor megszülettek a lányok:

Vida Ágnes - Babapszichológia: Kicsit mélyebb, elgondolkodtatóbb kötet a babák lelki és értelmi fejlődéséről, ami számomra nagyon érdekes és sokszor segített megérteni, hogy mi zajlik a lányok fejében. 

Métneki Ágnes - Ikrek könyve: Kicsit bánom, hogy ezt a könyvet csak a lányok születése után kezdtem el olvasni, hiszen akkor jóval korábban választ kaptam volna azokra a kérdésekre miszerint: Hogyan férnek el odabent ketten?Hogyan lettek nekünk ikreink? és Hogyan fogom tudni ezt az egészet végig csinálni? A könyv nagyon érdekes és nem csak gyakorlati tanácsokat ad az ikrek nevelését illetően, de az iker szülések történelmével is foglalkozik.

Az első 12 hónap: A 9 hónapos kiadáshoz hasonlóan nagyon hasznos kötet, ami a baba életének első napjaitól fogva, hónapról-hónapra kíséri az anyukákat információkkal szolgálva a fejlődési szakaszokról és a babával kapcsolatos kérdésekről.

Alberto Pellai-Barbara Tamborini - Apa a Marsról, Anya a Vénuszról jött: Ez a kötet segít megérteni a frissen anyukává, valamint apukává avanzsált párunk gondolkodását. Egyes szituációk bemutatásával ismerhetjük meg a könyvből, hogy társunk miként gondolkodhat a baba érkezésével kapcsolatosan és segít az esetleges kommunikációs hibákat kiküszöbölni a friss család életében.



Amiket még el szeretnék olvasni: 
  • Jo Frost - Szuperdada 
  • Elaine Mazlish, Adele Faber - Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje 
  • Sabrina Losso - Anna Palermo - Ikreink lesznek 
  • Rezgős Judit - Nem születtél anyának!
Friss: A bejegyzés publikálása óta már kapható Szilágyi Virág: Iker siker című könyve, illetve a La Mome közösség anyukás könyve, amit szintén nagyon szeretnék elolvasni! Továbbá Szél Dávid immáron két gyermekes apa hétköznapjairól is olvashattok a Túl a parán kötetben.


Persze mióta a lányok megszülettek sokkal kevesebb időm marad az olvasásra, de az altatásokat és az esti fürdéseimet összekötöm egy kis lapozgatással, így mindig tudok lopni a napból magamnak a kikapcsolódásra. 



Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!