Anya- lányai muffinsütés

by - május 22, 2018

A családunk egyik kedvenc desszertje a banános-csokis muffin, amit már rengetegszer elkészítettem. Hozzávalók szinte mindig akadnak itthon, így bármikor szívesen nekilátok a sütésnek. Ez a recept gyorsan elkészül és nagyon finom lesz végeredmény! Ez alkalommal  különleges segítséget is kaptam a muffin elkészítéséhez!


Anyukám egészen kiskoromtól kezdve bevont a házimunkába. Ennek legtöbb esetben persze nem örültem annyira, hiszen inkább ültem volna a szobámban a naplómba írogatva, mint portörlő ronggyal vagy a mosatlanokkal töltve az időt, de amikor együtt sütöttünk és főztünk azt nagyon szerettem. Ma pedig már kifejezetten hálás vagyok azért, hogy annak idején ennyi konyhai trükköt és praktikát elleshettem, amit ma már anyukaként én is kamatoztathatok.


Éppen ezért fontosnak tartom, hogy Sárának és Dorkának én is továbbadjam az általam megtanultakat és  felkeltsem az érdeklődésüket a házimunkák iránt, ha a mosogatás nem is lesz a szívük csücske, de szívesen csatlakozzanak majd hozzám az otthoni teendőkben. Hámoztunk már együtt zöldséget, daraboltunk közösen gyümölcsöt, segítettek már beízesíteni ebédet, gyúrtunk és kelesztettünk együtt tésztát, most pedig közösen készítettük el a kedvenc muffinunkat. Számukra ez egy érdekes és izgalmas dolog volt, nekem pedig öröm, hogy mutathattam nekik valami újat és közösen készítettük el a kedvenc édességüket.


Két izgő-mozgó kislánnyal ez a hadművelet korántsem volt olyan egyszerű, mint anyai ábrándképeimben, de némi közös egyezkedés és kompromisszumok után örömmel és ügyesen adagolták a hozzávalókat a keverőtálba, amelyekből ez alkalommal lehet, hogy kicsit több vagy éppen kevesebb jutott a tésztába. 

Apró szorgos kezek segítségével így készült a tészta: 

Kimértem a lisztet, majd a lányok kanállal hozzáadogatták a cukrot. Ezután közösen beleöntöttük a tejet a tálba, majd megmutattam hogyan töröm fel a tojásokat. Ezt követte a vaj, sütőpor és vaníliás cukor hozzáadása. A tálat beillesztettem a robotgép állványba és megmutattam a lányoknak, hogy milyen keverőfejjel és hogyan fogja eldolgozni a gép a tésztát. Természetesen a massza kavarodását is megnéztük, ami nagyon érdekelte Sárát és Dorkát. 

A banánt meghámoztuk, a csokit pedig összedaraboltuk, amiből természetesen kaptak egy kis kóstolót is a lányok. Mikor a robotgép végzett a kavarással és szép, egyenletes lett a tészta, akkor a banánt, amit villával előtte pépesre nyomkodtam és a feldarabolt csokit is hozzáöntöttem a masszához, majd egy kanállal összekevertem.

Ezután vidám rózsaszín pöttyös muffin papírt tettem a sütőformába és minden kehelybe kimértem 3 kanálnyi tésztát. 

A sütőt előmelegítettem, majd a lányok asszisztálása mellett betettük az első adagnyi muffint sülni 180 fokon. 

10-20 perc alatt szépen felpúposodnak és megsülnek a banános csokis muffinok, amit a lányok örömmel díszítettek és persze pár perc után azonnal meg is ettek, amint kihűlt!

 / A sütéshez használt kellékeket és a ruhákat a Pepco biztosította nekünk /

Banános-csokis muffin recept, ahogy mi készítjük:

10 dkg vaj
25 dkg kristály vagy porcukor
2 tojás
30 dkg liszt
1 sütőpor
1 vaníliás cukor
2,5 dl tej
2 banán
2 tábla csoki (tortabevonó)


Nektek mi a kedvenc sütitek?

Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!


You May Also Like

1 megjegyzés

  1. Nagyon jól néznek ki a muffinok, ráadásul az alapanyagokat olvasva biztos vagyok benne, hogy az ízvilágra sem lehet panasz. Mindenféleképpen megpróbalkozok az elkészítésével, hiszen olyan egyszerűnek tűnik nekem, kezdő "szakácsnak". 🙂

    VálaszTörlés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!