Kis szobából hangulatos baba kuckó! / Így készült a kisfiunk szobája /

by - január 24, 2020


Azon a napon, amikor a 22. hét környékén a várandós hormonoknak hála elég korán felébredtem és ezzel együtt a fészekrakó ösztöneim is, tudtam, hogy itt az ideje elkezdeni a babaszoba kialakítását.

Ahogy a lányok szobájának tervezgetésénél és készítésénél is minden pillantot nagyon élveztem - még annak ellenére is, hogy akkori rosszulléteim, amelyek egészen a 6. hónapig kitartottak, nem könnyítették meg ezt az időszakot - úgy most a kisfiunk, Zsombor babaszobájánál is várakozással teli öröm járt át, ahogy szépen lassan minden apró részlet a helyére került.

A szoba kialakítását először egy alapos szortírozással és rendszerezéssel kellett kezdenem, mert a babaszoba helyét eddig dolgozószobaként illetve egyfajta raktárként használtuk, ennek köszönhetően pedig igencsak sok minden felgyűlt itt, aminek új helyet kellett találnunk. 

A rendezés 2 napot vett igénybe és szerencse, hogy a hormonjaim korán jelezték, itt az ideje elkezdeni készülődni, hiszen a pocakom miatt ma már kevésbé tudnám ezt a pakolászást kivitelezni.


Bár ez a szoba viszonylag kicsi, de babaszobának és később egy fiús kuckónak tökéletes lesz szerintem, főleg, ha átgondoltan és parktikusan rendezzük be most és később is az életkori sajátosságoknak és igényeknek megfelelően. Úgy gondolom ez a folyamatos idomulás minden gyerekszoba tulajdonságához hozzá tartozik, hiszen a lányok szobáját a mai napig alakítgatjuk, hogy kényelmes és praktikus legyen, így az utóbbi időben főleg a játék tároló megoldások kerültek a középpontba.

Ahogy már a lányok szobájánál is, a kisfiunk birodalmának kialakításánál is sokat bújtam a Pinterestet és gyűjtöttem az inspirációkat, hogy körvonalazódjanak a terveink. 

Már a várandósságom korai szakaszában beleszerettem a tengeri állatok, azon belül is a bálnák képeibe, ezért javarészt ilyen stíulsú szobák fotóival inspirálódtam és igyekeztem összeállítani a fejemben, hogy miket szeretnék ezekből a babaszobában megvalósítani. Így körvonalazódott bennem végül, hogy a a szürke, kék és natúr színeket szeretném megjeleníteni a szobában és biztos voltam benne, hogy a nagy tengeri állatok is valamilyen módon helyet fognak itt kapni. 


Szerettem volna minél természetesebben és letisztultabban kialakítani a berendezést és a dekoráció tekintetében is így gondolkodtam.  A szoba egyik fő látványossága és éke is lett egyben az Inspio.hu bálnás falimatricával dekorált fal, amelyek texturájuknak és kiemelkedő minőségüknek köszönhetően olyan hatást keltenek, mintha csak felfestették volna őket a kiságy köré őket és ott úszkálnának. Középpontba a kisfiunk neve és egy korábban általam készített "Hello"felirat  kapott helyet. Azt hiszem nem is kell különösebben megmagyaráznom, hogy miért szeretek a szoba ezen részében gyönyörködni és elképzelni, hogy milyen lesz, amikor a bálnák fogják majd vigyázni Zsombor álmát?! Már csak pár hét és találkozhatunk vele!

A már bent lévő IKEA Pax szekrény, ami mindent elnyel és nagyon jó tárolórenedszerként szolgált eddig is, maradt a megszokott helyén, a nyitott gardróbra viszont vásároltunk ajtókat, hogy a babaruhák és még néhány holmi helyre kerülhessen. Felkerült egy tükrös ajtót is, ami a későbbiekben biztonsági szempontokból lehet, hogy átkerül majd más helyre. de most nagyon jó térnövelő hatással bír a babaszobában.

Igyekeztünk praktikusan felhasználni a meglévő bútorainkat, ezért nem vásároltunk új szoptatáshoz alkalmas fotelt, hanem átkerült ide a meglévő IKEA darabunk, amit annak idején használtan vásároltunk és most egy új szürke huzattal valamint egy csíkos JYSK párnával, illetve a PEPCO-ban talált kényelmes szürke lábtartóvalszerintem tökéletesen beleillik az esti etetések helyszínéül szolgáló kis sarokba.   

Szerintem ennek a saroknak a kapcsán sokan megfogjátok kérdezni, hogy a jópofa plüsspolip, aki fotelban foglal helyet honnan kerül hozzánk? Nos erre a szelíd mosolyú csáposra a H&M Home gyerekosztályán akadtam rá és az elsők között volt, amit megvettem a babaszobába, pedig még azt sem tudtuk, hogy ki is lakik a pocakomban. 

A másik kedvencem az ablakpárkányon található színes fa autószállító, amire a PEPCO-ban bukkantam rá és talán kicsit korai volt megvásárolnom Zsombornak, de annyira megtetszett, hogy egyszerűen nem tudtam otthagyni. Ugye ti sem tudtátok volna? 


Itt kaptak új helyet a lányok régi szobáját is diszítő négyzet alakú kispolcok is, amiket annak idején szintén a JYSK-ben vásároltunk, és most tengeri hangulatú kiegészítőkkel dekoráltam őket, valamint a  Baby Mountain  babakék illatozó sóhegyecskéi is ide kerültek fel, mert amelett, hogy nagyon hasznosak és jótékony hatással bírnak betegségek idején, nagyon jól mutatnak dekorációként is!

A húgom idén karácsonyra nagyon különleges meglepetéssel készült nekünk, kézzel festett képeket kaptunk tőle, így az álata készített bálnás festmény is itt diszíti a falat, ami nagyon tetszik és minden alkalommal megmelengeti a szívemet, ha ránézek. Az éjjeli kelésekhez fontosnak tartottam, hogy legyen egy kellemes fényforrásunk is a mennyezeti lámpán kívül, ezért az IKEA felhős lámpáját választottam erre a célra, ami meleg fényével kéznél lesz, amikor csak szükség lesz rá. 

Igyekeztünk a szoba mérete ellenére is egy szellősebb és kényelmes kis helyiséget kialakítani, így sokat gondolkoztunk azon, hogy ez alaklommal kerüljön e önálló pelenkázó a szobába? Végül úgy döntöttünk, hogy mivel a lányok esetében is olyan rövid ideig használtuk ezt a bútordarabot, inkább egy olyan megoldást választunk, a kemény, kiságyra tehető pelenkázó lap képében, amit bármikor el tudunk pakolni, így nem foglalja majd a helyet, ha éppen nem használjuk.  

Emelett viszont még mindig nagy kérdés volt, hogy a babaápolási dolgokat, ami egy-egy peluscsere alkalmával jó, ha kéznél vannak, hová kerüljenek? Erre tökéletes megoldást jelentett az IKEA gurulós zsúrkocsija, amit kényelmesen tudok mozgatni a szobában, de akár a lakásban is, ha éppen arra lenne szükségem. Később ezen a zsúrkocsin a játékokat is tarthatjuk majd, ha kinőtt Zsombor a pelusos időszakból, így ez a kiegészítő sokáig hasznos darabja lehet majd a szobának.


+tipp:Ha kicsi gyerekszoba berendezésén gondolkodtok vagy egyszerűen csak szeretnétek, ha a babaszoba bútorait a későbbiekben is praktikusan fel tudnátok hazsnálni, akkor keressetek olyan bútordarabokat, amelyek több funkciósak lehetnek, könnyen variálható a felhasználásuk helye és célja is. Pelenkázóból például a lányoknál olyat használtunk, ami később könyvespolcként és játéktárolóként állta meg a helyét.

A natúr színek és anyagok megjelennek a szobában a szürke és kék árnyalatok mellett, ezért szőnyegből (IKEA) és lámpából (JYSK), valamint a játéktárolókból is olyat választottam, amelyek ezt a hatást tükrözik vissza. A szürke csillagos textil tartót a PEPCO-ban vásároltam a fonott kosárra pedig a JYSK-ben bukkantam rá.

A kiságy talán az egyik legkedvesebb hely egy babaszobában, hiszen az újszülött itt fogja talán a legtöbb időt tölteni az anyukája mellkasán kívül, így számomra fontos volt ez alkalommal is, hogy kellemes és biztonságos legyen, olyan hely, ahol kényelmesen és nyugodtan pihenhet majd a kisfiunk.

Elsőként fogunk kipróbálni egy babafészket, amit eddig nagyon tetszett, hiszen biztonságos megoldásnak tartom a nappali alvásnál, ha az éppen nem a kiságyban történik. Így választottam a BrunchiKids  kínálatából egy horgony mintás babafészket és izgatottan várom, hogy kipróbáljuk. A biztonságról pedig a pihe-puha világoskék fonott rácsvédő fog gondoskodni, amivel szintén régóta szemeztem már és örülök, hogy helyet kapott a szobában.

Két olyan babatextilt is találtam az ágyikóba, amelyeket alig várok, hogy végre felavathassunk, ezek közül az egyik a Csipkelengye meleg babatakarója édes fókás mintával, nagyon jó lesz a hűvösebb estéken vagy akár babakocsizás közben és a babyberry-ben megtalálható  aden+anais  gyönyörű bálnás takarója, ami egy vékonyabb nagyméretű darab, ami elég sokáig a kedvencünk lesz majd a tavaszi, de akár a kora nyári időszakban is. 

Két ölelnivaló puhaság is bekerült a babaágyba, ami nem más, mint az egyedi, Zsombor nevével hímzett Katalinka maci, ami már most teljesen a szívemhez nőtt darab és a MamaZoo puha bálnája.

A kiságyra vásároltam egy zenélő körforgót is használtan egy helyi anyukától és szeretném ezt is a babaszoba tematikájához igazítani, hiszen a Zsanigurumi alkotója Zsani fog nekünk horgolni pár tengeri állatkát rá, amelyek később levehetőek lesznek, így ha már a körforgó nem lesz érdekes ezeket játék céljából akkor is megtarthatjuk majd.

Az ajtó és a szekrény közötti falrészre csak egy dekoráció került fel, ami szerintem tökéletesen feldobja ezt a falrészt  az egyediségével és különlegességével a DreamWord álomfogója, ami persze szintén bálnás mintával és pomponokkal készült el a babaszobába és a lányok is kaptak egy darabot nyuszis verzióban. Nálunk ezek az álomfogók nagyon bejöttek, hiszen köztudott, hogy elűzik az éjszakai rossz álmokat! Érdemes kipróbálnotok!

Az ajtóhoz érve végül az EKKAdekor által készített betűk hirdetik, hogy itt hamarosan egy Zsombor nevü kisfiú foglalja majd el a birodalmát, akit nem csak a szülei, de a testvérei is nagyon várnak már!


Bevallom őszintén, hogy napjába többször is bekukkantok a babaszobába és magamba szívom a hangulatát, a várakozás izgalmát és elképzelem, hogy milyen lesz, amikor pár hét múlva már öten leszünk a családunkban. Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen szép szobát sikerült megvalósítanunk a kisfiunknak és hálás vagyok, hogy ebben sok-sok hazai alkotó munkája is helyet kapott és segítségemre volt. Ezúton is köszönöm szépen nekik!

A visszaszámlálás most szinte hihetetlen, hiszen úgy elröppentek ezek a hónapok, hogy észre sem vettem, de most a legnagyobb nyugalommal és boldogsággal mondhatom, hogy: Készen vagyunk, nagyon várunk már!
A babaszobáról láthattok egy videót is, amiben részeletesen mesélek nektek arról, hogyan csinosítgattuk ezt a helyiséget.



Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!