10+1 dolog, ami nagyon hasznos már az első trimeszterben!

by - október 04, 2019

Az első trimeszter hullámzó völgyeiben, amikor majd kiugrunk a boldogságtól a börünkből, aztán pedig az émelygéssel küzdünk, jól jön néhány jól bevált dolog és praktika, amelyek megkönnyíthetik ezt az időszakot. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem nektek néhány hasznos dolgot, amelyek nálam beváltak és remélem ezek közül pár nektek is segítséget fog nyújtani.

1. Kényelmes kismama nadrág/leggings: 

A lányokkal és most a második várandósságom kezdeti időszakában is, már nagyon korán elkezdett növekedni a pocakom. Így az első trimeszter korai szakaszában már el kellett pakolnom a régi nadrágaimat és kényelmesebb kismama fazonokra váltottam, amikben nem csak jól lehet lakni, de a hasunk is bátran növekedhet a pocakot követő passzé akkor is kényelmes lesz. Ma már nagyon sok kismama nadrág fajtából választhattok a szűkszárú, kantáros vagy boyfriend fazonokban nem kell lemondani a korábbi öltözködési stílusotokról ebben az időszakban sem!

+tipp: Ne válljunk meg azonnal a kismama nadrágjainktól szülés után, császáros seb esetén nagyon kényelmesek lehetnek a későbbi időszakban is ezek a darabok.


2. Kismama melltartó 

Bevallom én az első várandósságom alatt szentül meg voltam győződve, hogy kismama melltartót csakis az ikrek születése után kell majd beszereznem a szoptatás praktikussága miatt. Mekkorát tévedtem és mennyivel kényelmesebben élhettem volna meg a majdnem 9 hónapot, ha már időben beszerzek magamnak 1-2 kényelmes, külön kismamák számára kifejlesztett melltartót!

Utóbbit azért emeltem ki, mert fontos, hogy a sportmelltartók nem a kismamák számára, hanem sportolóknak lettek kifejlesztve ezáltal sem követni nem tudják a gyarapodást, amit a baba érkezésével a mellek produkálnak, sem megtartani nem tudják helyesen azok súlyait. A bőr pedig ilyenkor tud a leginkább megnyúlni ezen a részen, így érdemes odafigyelni a helyes melltartó viselésére a várnadósság  majd a szoptatás idején is. 

Én utólag tapasztaltam, hogy sokkal jobban jártam volna ezekkel a darabokkal már az első alkalommal is, de a most a várndósságom első heteitől kezdve, már ezeket viselem, ami nagyon kényelmes a korábbi melltartóimhoz képest, amelyek most egy kicsit félre lettek téve.

+tipp: A CURVE kismama melltartók annyira kényelmesek és biztosan tartanak, hogy szinte észre sem veszem, ha ezeket viselem és segítenek a megnövekedett súly megtartásában.


3. Kismamafelsők, amibe belefér a növekvő pocakunk

Minden várandósság más, így vannak olyan kismamák, akik szinte a második trimeszter megszokott gardróbjukból tudnak öltözködni, hiszen nem növekszik olyan tempósan a pocakjuk, így sokáig ki tudják használni az alap ruhatárukat. Vannak viszont azon anyukák (főleg második, harmadik várandósság esetén szokott ez elődordulni), hogy bizony rohamos léptekkel növekszik a pocakjuk, ezért érdemes beszerezniük néhány olyan felsőrészt, ami kényelmes és fedi a hasukat. Emlékszem a lányokkal az utolsó trimeszterben már szinte mindenből kilógott a pocakom, most viszont szintén nagyon korán kellett változtatnom a ruhatáramon egy-egy olyan darabbal kiegészítve, amelyek kismama barátak. Ezen felül próbálok minden olyan ruhadarabomat kihasználni ami bővebb és még kényelmes elférek benne a szépen kerekedő hasammal.

+tipp: Különösen szerettem a ruhákat, leggingseket és tunikákat a várnadósságom idején. Előbbiek nagyon csinosak és nőiesek, utóbbiak pedig nagyon kényelmesek ebben az időszakban.

4. Kismamapárna/ szopis párna 

Emlékszem, hogy szinte sunnyogva mentem be az első szopispárnámat megvenni egy bababoltba még alig kerekedő pocakkal, mert azt gondoltam, hogy biztosan furán néznek majd rám az eladók, ha egy kismama párnával masírozok a pénztárhoz már a korai időszakban, de az igazság az, hogy ezt a párnát nem csak a szopizások alkalmával használhatjuk, hanem a várandósság idején, a növekvő pocakunk megtámasztására, este elvásnál, üldögélés közben a fájós derekunk kitámasztására vagy utazás ideje alatt a kényelmesebb elhelyezkedés érdekében is bevethetjük.

Én mindenhová, de tényleg mindenhová vittem magammal a párnámat, a férjem szinte féltékeny volt, hogy többet ölelgetem, mint őt és beceneveket is kitalált neki, de én csak mosolyogtam, hiszen tudtam, hogy este már nem lesz gond az oldalt fekvés a nagy pocakommal, hiszen kényelmesen fogok tudni aludni a segítségével! Neketek is bátran ajánlom a beszerezését egészen a korai időszakban is, mert nagy könnyebbséget jelenthet!

+tipp: Kismama párnákból létezik már memória töltetes változat, ami teljesen atniallergén, nem csörög és zörög, valamint nem is kell időszakonként újratölteni, mint a kis golyókkal töltött változataikat, hiszen visszanyeri újra és újra az alakját miután használatban volt. 

4. Övterelő:

Nem csak biztonságos, de kényelmes is az övterelő használata a növekedő pocak mellett, főleg azon anyukáknak, akik vezetnek is. Az első várandósságom idején úgy gondoltam - tévesen - hogy felesleges beszereznem, de utólag belátom, hogy sokkal kényelmesebb lett volna sokszor az utazás, ha nem kell folyton az övet igazgatnom a hasamon, ami nyomott és kellemetlen volt. Ez alkalommal nem marad el az autóból!


Ha szeretnétek minden hasznos holmit beszerezni nem csak a várandósság idejére, de a baba születése után is, akkor szívből ajánlom nektek a HelloMami üzleteit, ahol nem csak kedves és szakszerű kiszolgálás vár benneteket, de kismama ruhák és kiegészítők széles választéka is. Mindig örömmel térek be az üzletbe és bátrabban, magabiztosabban távozok, mert nem csak egy-egy csinos kismama ruhát tudok beszerezni ilyenkor, hanem hasznos tippekkel és tanácsokkal is ellátnak az ott dolgozók.

A Glamour napok ideje alatt náluk is kedvezményesebben vásárolhattok, így érdemes szétnéznetek a kínálatban.


6. Kismamanapló

A mai napig az egyik legszebb emlék fellapozni a 35 hetet megörökítő kis füzetkémet, amit a lányokkal végig vezettem a várandósságom ideje alatt. Nagyszerű, hogy bármikor visszaolvashatom, hogy mikor, milyen érzéseken és testi változásokon mentem keresztül, fényképek és apró emlékek őrzik azt az időszakot.

Tudtam, hogy ez alkalommal is szeretnék naplót vezetni a harmadik babánkkal kapcsolatos érzéseimről és benyomásaimról, így kissebb kutatás után rátaláltam az Anyanapló -ra, ami egy nagyon komplett kismama napló egészen a várandósság első pillanatától a baba születéséig és egy picit azon is túl. Meg tudjuk benne örökíteni az emlékeinket, miközben hasznos tanácsokkal és ötletekkel lát el bennünket. Felkészülhetünk vele a szülésünkre, összekészíthetjük a segítségével a kórházi táskánkat és friss anyukaként az első hetekben is a segítségünkre lehet a baba mellett. 

+tipp: A mai Facebook Live-ban ITT a naplóban is bepillanthattok velem!


7. Pocakápoló krém és olaj a tigris csíkok ellen

Bár az a rossz hírem, hogy sajnos öröklött és bőrtípus függő is lehet nagyban, hogy valakinek születnek-e anyacsíkjai (striák) a 9 hónap alatt, mindennek ellenére én hiszek abban, hogy megfelelő bőrápolással mérsékelhetőek valamelyest ezek kialakulásai. Nemrégiben kipróbáltam a Rossman  Babydream Mamas terhességi csíkok elleni olaját és testápolóját, ami nagyon megtetszett, mivel gazdagon hidratálja a bőrömet. 

Az olajat inkább fürdés közben a fürdővízbe csepegetetve használom, így a víz nem szárítja ki a hűvösebb időben sem a bőrömet, amitől még nagyobb lehet a striák kialakulásának esélye, a testápolót pedig lefekvés előtt alkalmazom, így a kellemesen nyugtató illata segít a kikapcsolódásban  és ellazulásban is.

Bár az ikrek miatt a hasam az utolsó trimeszterben olyan nagyot nőtt, hogy a bőröm sajnos, ha szerette volna sem tudta volna követni a tempót ebben az ugrásban, de akkor és azóta is nagyon odafigyelek kifejezetten ezeknek a területeknek az ápolására, ami nem csak a testemnek, de a lelkemnek is nagyon jót szokott tenni, hiszen ilyenkor egy kicsit meghittebb körülmények között csak magamra és a babára figyelek.

8. Magnézium és vitaminok

Szerintem sokak számára teljesen egyértelmű, hogy már jóval a várandósság előtt vagy a pozitív teszttel a kezükben elkezdenek várandós vitamint szedni. Az már személy és ízlés függő szerintem, hogy ki milyet választ, de szerintem nagyon nem lőhettek mellé egyikkel sem, de ha biztosabbak szeretnétek lenni, akkor mindenképpen konzultáljatok az orvosotokkal vagy védőnőtökkel. 

Én az első trimeszterben (és későbbiekben is) fontosnak tartom, hogy a változatos étkezésen a megfelelő folyadékfogyasztáson túl ezzel is támogassam a babánkat, hogy szépen és rendben fejlődjön. 

A várnadós vitamin segít a magzat megfelelő fejlődésében, a magnézium pedig csökkenti a stresszt, a lábak begörcsölését és a has keményedését, feszülését a várandósság egész ideje alatt. Ebből napi 3 tablettát is szedhettek, főleg olyankor szoktam "feltankolni belőle", amikor tudom, hogy rohanós napra számíthatok és kevesebb időm jut majd a pihenésre.


9. Kényelmes cipő

Talán nem kell különösebben kell megindokolnom, hogy a növekedő pocakunk mellett, amikor már egy emeletnyi lépcsősor is úgy tűnhet, mintha a maratonon kellene részt vennünk, mennyire fontos a kényelmes lábbeli viselése. Válasszatok olyan darabot, ami tartja a bokátokat, de megemeli egy egészen aprócskát a sarkatokat, mert ezekben a lábbelikben kevésbé fogtok elfáradni. A fűzős cipőkkel persze idővel meggyűlhet majd a bajotok, de bátran kérjétek a leendő kispapa segítségét ezekhez a műveletekhez! 


10. A rosszullétek és megoldásuk

Azon a pár pohár behűtött citromos szénsavas vizen túl, amelyek segítettek nekem az émelygés legyőzésében, sokat számított egy-egy nehezebb napon, ha vehettem egy kellemes testmeleg fürdőt, amibe öntöttem egy kis levendula fürdőolajat, ami híres a nyugtató relaxáló hatásáról. Ezen felül felfedeztem a Herba Theraphy Mandarinos illóolaját, ami szintén a kikapcsolódásban és az esti ellazult alvásban van nagy segítségemre a várandósság idején. 

+tipp: A rosszullétekre kipróbálhatjátok a Cocculine homeopátiás készítményt, ami a rosszulétekre, fejfájásra és  rossz közérzetre javasolt.


+ 1: Fontos a lelked is!

A várandósság első pillanatától fogva igazi hullámvasútként száguldunk végig az érzelmeken. Hol boldogok vagyunk, máskor egy cicaeledel reklámján is elsírjuk magunkat. Várandósan nem csak a testünk változik hétről-hétre, de a lelkünben is fontos változások zajlanak, míg felkészülünk a babánk érkezésére. Fontosnak tartom, hogy amikor csak tudunk pihenjünk és figyeljünk arra, hogy mit diktál a testünk, próbáljunk meg kevesebbet stresszelni és kisebb-nagyobb relaxáló rutint bevezetni a mindennapjainkba, ami állhat egy reggeli teázásból, a kismama naplónk irogatásából vagy egy esti zenehallgatásból. 

Ilyenkor könnyen megeshet, hogy nem érezzük jól magunkat a bőrünkben, az önbizalmunk hol az egekben szárnyal, hol pedig valahol jócskán utánunk kullog, ezért bátran törődjünk magunkkal, menjünk el egy frissítő hajvágásra vagy tegyünk fel egy ápoló arcpakolást. 


A bejegyzésben szereplő termékek egy részét ajándékba, tesztelésre kaptam, de mivel számomra nagyon beváltak és szimpatikussak lettek, ezért bátran osztom meg veletek ezeket, remélve, hogy számotokra is hasznosnak bizonyulnak majd!


Nézd meg a LIVE adást a Facebook-on ITT a témáról, amiben az első trimesztert segítő ötletekről és praktikákról beszélgettünk. 

Ti mivel egészítenétek ki a listát? 


Ha tetszett oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!

You May Also Like

0 megjegyzés

Tetszett a bejegyzés? Örülök, ha megosztod velem a véleményed!